Overslaan en naar de inhoud gaan

Digital lifestyle verandert nog steeds

De 'digital lifestyle' van consumenten is nog steeds aan verandering onderhevig. Het gebruik van de mobiele telefoon en breedbandinternet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Digitale televisie is aan een opmars bezig en is momenteel aanwezig in ruim 40 pct van de Nederlandse huishoudens. Deze groei zal nog doorgaan, ook omdat steeds meer mensen tv zullen gaan kijken via hun mobiele telefoon.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit de laatste kwartaalmeting van de ICT Consumer Monitor 2008 van Research, een onderzoek onder ruim 1.650 huishoudens.

De digitale consument gebruikt veelvuldig een digitale camera en bewerkt foto's via de computer en internet. Internet wordt steeds vaker mobiel door de snelle groei van het aantal laptops in Nederlandse huishoudens en de mogelijkheid om te internetten via de mobiele telefoon. De dvd-speler en -recorder zijn breed aanwezig in de Nederlandse huishoudens en daarnaast worden al relatief veel films en muziek gedownload of gestreamed via internet. Weliswaar zijn ouderen iets minder geïnteresseerd in de nieuwste generatie producten en stappen later in, maar het blijkt dat ook een groot deel van deze doelgroep mee zal gaan in de digitale ontwikkeling.

Ongeveer de helft van de internetters luistert wel eens naar de radio via internet en circa een derde kijkt wel naar tv op deze wijze. Het gebruik van het internet voor deze communicatiemiddelen wordt vaker toegepast door jongeren, maar dat wil niet zeggen dat ouderen dit niet gebruiken. Circa een op de drie internetters van 55 jaar of ouder luistert naar de radio via internet en bijna 30 pct kijkt wel eens op deze manier naar tv.

Zo'n 60 pct van alle internetters is lid van een netwerksite. Ook dit percentage daalt naarmate de consument ouder wordt, maar boven de 55 jaar maakt nog steeds 40 pct gebruik van een dergelijke site om met anderen te communiceren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in