Overslaan en naar de inhoud gaan

'Kredietcrisis weinig effect op shirtsponsoring'

Dwars tegen de Europese trend in zijn de eredivisieclubs dit seizoen erin geslaagd om een hoger bedrag aan shirtsponsoring binnen te halen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt De Telegraaf. Het totale bedrag uit shirtsponsoring in de zes grote Europese voetballanden is voor het eerst sinds tien jaar is afgenomen naar 393,2 miljoen euro. Toch zag de eredivisie de totale inkomsten uit de shirtreclame juist voor het eerst de grens van veertig miljoen euro passeren en op 42,1 euro uitkomen.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit een onderzoek van het Duitse sportmarketingbureau Sport+Markt. Het contract dat Ajax met Aegon heeft afgesloten en waar jaarlijks tien miljoen euro mee is gemoeid, heeft het Nederlandse totaalbedrag een enorme impuls gegeven. "Het is verbazingwekkend dat een kleine competitie als de eredivisie evenveel geld ophaalt uit shirtsponsoring als de Primera Division," aldus het rapport van Sport+Markt. De koploper qua shirtsponsoring is Duitsland met 102,9 miljoen euro.

De sportmarketeers hebben nog weinig effecten kunnen vinden van de kredietcrisis op de inkomsten uit shirtsponsoring. "Omdat er sprake is van langlopende contracten, is de sportsponsoring nog niet getroffen door de financiële crisis", aldus het rapport. Wel zijn er vier bedrijven uit de financiële en verzekeringssector afgehaakt als shirtsponsor. Maar die sector is nog wel de grootste investeerder in shirtreclame met 80,7 miljoen euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in