'Kredietcrisis weinig effect op shirtsponsoring'
Dat meldt De Telegraaf. Het totale bedrag uit shirtsponsoring in de zes grote Europese voetballanden is voor het eerst sinds tien jaar is afgenomen naar 393,2 miljoen euro. Toch zag de eredivisie de totale inkomsten uit de shirtreclame juist voor het eerst de grens van veertig miljoen euro passeren en op 42,1 euro uitkomen.
Dat blijkt uit een onderzoek van het Duitse sportmarketingbureau Sport+Markt. Het contract dat Ajax met Aegon heeft afgesloten en waar jaarlijks tien miljoen euro mee is gemoeid, heeft het Nederlandse totaalbedrag een enorme impuls gegeven. "Het is verbazingwekkend dat een kleine competitie als de eredivisie evenveel geld ophaalt uit shirtsponsoring als de Primera Division," aldus het rapport van Sport+Markt. De koploper qua shirtsponsoring is Duitsland met 102,9 miljoen euro.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe sportmarketeers hebben nog weinig effecten kunnen vinden van de kredietcrisis op de inkomsten uit shirtsponsoring. "Omdat er sprake is van langlopende contracten, is de sportsponsoring nog niet getroffen door de financiële crisis", aldus het rapport. Wel zijn er vier bedrijven uit de financiële en verzekeringssector afgehaakt als shirtsponsor. Maar die sector is nog wel de grootste investeerder in shirtreclame met 80,7 miljoen euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid