Marktleider Nederland 1 op 22,3 pct
RTL 4 volgt met 14,5 procent en SBS 6 scoorde 12,6 procent. Het totale marktaandeel van de publieke omroep was 38,7 procent. De vier zenders van RTL Nederland behaalden 25,5 procent en SBS Broadcasting 22,0 procent.
Het best bekeken programma was het NOS Journaal van zondag met 2.876.000 kijkers, gevolgd door Studio Sport Eredivisie (ook op zondag) met 2.422.000 kijkers. Radar was ook succesvol met 2.085.000 kijkers. Naar de marathonuitzending, die zaterdag om 20.30 uur begon en eindigde op zondagochtend om 08.30 uur, keken 's avonds ruim 1,7 miljoen mensen. 's Nachts waren er nog eens 337.000 kijkers.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe wedstrijd Ajax-FC Utrecht die gisteren live op Discovery Channel werd uitgezonden, trok 805.000 kijkers. Groningen-AZ scoorde vrijdagavond 511.000 kijkers en Heerenveen-PSV zaterdagavond 632.000 kijkers. Het was een samenwerking met Eredivisie Live in verband met een themaweekend over voetbal.
Bron: Stichting KijkOnderzoek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid