Overslaan en naar de inhoud gaan

Bereik Duitse printmedia is opmerkelijk stabiel

Een recente Duitse analyse van printmedia laat zien dat het totaalbereik van tijdschriften constant blijft.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de jongste Media-Analyse 2008 Pressemedien II is het bereik van printmedia ‘opmerkelijk stabiel’. Ondanks de sterke concurrentie van andere media. Alleen voor jongerentitels zijn de berichten duidelijk minder positief: zij verloren ruim 10 procent van de lezers vanaf 14 jaar.

related partner content for mobile comes here

Ook voor kranten zijn de uitkomsten minder vrolijk: bereikten zij vorig jaar nog 73,2 procent van de Duitsers, nu is het bereik nog maar 72,4 procent. De teruggang is zichtbaar in alle leeftijdsgroepen. De meest gelezen titels behouden hun positie. Bij kranten is dat met afstand Bild, bij de tijdschriften ADAC Motorwelt. Managermagazine heeft de rijkste lezers. En de fans van Neue Post zijn met hun gemiddeld 63 jaar het oudst.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in