Overslaan en naar de inhoud gaan

Harry Potter en het geheim van succesvolle merkextensies

Ongeveer de helft van alle merkextensies mislukt. Marketeers zouden eens de filmindustrie als voorbeeld moeten nemen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hollywood leert ons met zijn blockbusterreeksen namelijk een paar simpele en uiterst effectieve regels voor het herhaaldelijk uitbuiten van dezelfde formule.

related partner content for mobile comes here

Succes, zo blijkt, heeft alles te maken met karakterdiepte en verbeeldingskracht. Kijk naar films als The Bourne Ultimatum en Harry Potter. De held wordt getypeerd als een persoonlijkheid, maar met de nodige ‘zwarte gaten’. Die houden je nieuwsgierig naar het vervolg.

Bij het vormgeven van merkextensies zijn vier vragen van belang:

  • Is het merk dynamisch of statisch?
  • Heeft het een symbolische of letterlijke betekenis?
  • Is het mysterieus of recht toe recht aan?
  • Ontwikkelt het zich of is het volwassen?

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in