Harry Potter en het geheim van succesvolle merkextensies
Ongeveer de helft van alle merkextensies mislukt. Marketeers zouden eens de filmindustrie als voorbeeld moeten nemen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Hollywood leert ons met zijn blockbusterreeksen namelijk een paar simpele en uiterst effectieve regels voor het herhaaldelijk uitbuiten van dezelfde formule.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Succes, zo blijkt, heeft alles te maken met karakterdiepte en verbeeldingskracht. Kijk naar films als The Bourne Ultimatum en Harry Potter. De held wordt getypeerd als een persoonlijkheid, maar met de nodige ‘zwarte gaten’. Die houden je nieuwsgierig naar het vervolg.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij het vormgeven van merkextensies zijn vier vragen van belang:
- Is het merk dynamisch of statisch?
- Heeft het een symbolische of letterlijke betekenis?
- Is het mysterieus of recht toe recht aan?
- Ontwikkelt het zich of is het volwassen?
Bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid