Consument vindt Bodyshop, Ikea en AH duurzaam
Dat blijkt uit de onderzoeksresultaten van Dossier Duurzaam naar het belang en de aandacht voor duurzaam ondernemen binnen de retailsector, geïnitieerd door bureau DDB en uitgevoerd door Intomart GfK.Modeketens en doe-het-zelf-branches blijken de verliezers.
De meerderheid van alle consumenten vindt duurzaam ondernemen binnen de retailsector belangrijk, maar weinig consumenten zijn onder de indruk van de mate waarin er duurzaam gewerkt wordt. Retailers hebben dus nog een flinke inhaalslag te maken, zeker in vergelijking tot bijvoorbeeld de energiesector, de autobranche of de voedingsmiddelensector.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaBinnen de retailbranche vinden consumenten duurzaamheid het belangrijkst bij elektonicawinkels, direct gevolgd door supermarktketens en doe-het-zelf-zaken. De elektronicabranche speelt hier zichtbaar goed op in, want ze komt het beste naar voren qua duurzaamheidsimago, waarbij BCC verreweg koploper is met een reeks milieuvriendelijke acties en energie-meetinstrumenten.
Het goed behandelen van klanten is en blijft hét startpunt voor een geloofwaardig duurzaam imago. Naast een goede klantbehandeling wordt ook veel waarde gehecht aan ethisch gedrag van retailers. Zoals het zich onthouden van bijvoorbeeld investeren in producten waaraan kinderarbeid te pas is gekomen of die het milieu ernstig schaden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid