Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument vindt Bodyshop, Ikea en AH duurzaam

The Body Shop, Ikea en Albert Heijn hebben het beste duurzame imago binnen de retailsector.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de onderzoeksresultaten van Dossier Duurzaam naar het belang en de aandacht voor duurzaam ondernemen binnen de retailsector, geïnitieerd door bureau DDB en uitgevoerd door Intomart GfK.Modeketens en doe-het-zelf-branches blijken de verliezers.

related partner content for mobile comes here

De meerderheid van alle consumenten vindt duurzaam ondernemen binnen de retailsector belangrijk, maar weinig consumenten zijn onder de indruk van de mate waarin er duurzaam gewerkt wordt. Retailers hebben dus nog een flinke inhaalslag te maken, zeker in vergelijking tot bijvoorbeeld de energiesector, de autobranche of de voedingsmiddelensector.

Binnen de retailbranche vinden consumenten duurzaamheid het belangrijkst bij elektonicawinkels, direct gevolgd door supermarktketens en doe-het-zelf-zaken. De elektronicabranche speelt hier zichtbaar goed op in, want ze komt het beste naar voren qua duurzaamheidsimago, waarbij BCC verreweg koploper is met een reeks milieuvriendelijke acties en energie-meetinstrumenten.

Het goed behandelen van klanten is en blijft hét startpunt voor een geloofwaardig duurzaam imago. Naast een goede klantbehandeling wordt ook veel waarde gehecht aan ethisch gedrag van retailers. Zoals het zich onthouden van bijvoorbeeld investeren in producten waaraan kinderarbeid te pas is gekomen of die het milieu ernstig schaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in