Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatie-professional van het jaar: de Consument?

In de Communicatie van deze maand de behoefte aan verdere professionalisering van de communicatie-sector en haar beoefenaren. Een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
  • Consumenten die de commercials maken, zoals bijv. voor , en . Gevolg: de verkiezing van ‘de Consument’ tot Reclamebureau van het jaar door het Amerikaanse AdAge.
  • De controle over interne en externe communicatie die steeds meer moet worden losgelaten door de opkomst van weblogs en social communities. Zelfs al heb je als bedrijf (nog) geen corporate blog, dan vinden die consumenten hun eigen plek wel om hun meningen te spuien.

En dus, een beetje tegenstrijdige ontwikkeling zou je zeggen: een kind kan de was doen toch? Of zou de behoefte aan expertise juist toenemen? Zo maken juist die weblogs een gespecialiseerd webcare team cruciaal. En zal een organisatie zich er op moeten instellen om écht te wat te doen met al die meningen van de consument. Maar vooral: een leuke commercial op Internet maakt nog geen deel uit van een geïntegreerde, effectieve campagne. 
Het Londonse bureau TBWA heeft onlangs een interessante stap gezet om het beste van beide werelden te combineren: via wordt de consument opgeroepen om mee te denken met creatieve briefings. De ideeën krijgen feedback door TBWA’s Creative Director, en worden beloond als ze worden gebruikt. Een zinnig initiatief?

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in