Overslaan en naar de inhoud gaan

Olm wordt het bier voor vrouwen

We hebben al een tijdje niets van ze vernomen, maar vorige week deed het biermerk Olm weer van zich spreken. Het Groningse biermerk dat in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We hebben al een tijdje niets van ze vernomen, maar vorige week deed het biermerk Olm weer van zich spreken. Het Groningse biermerk dat in 2003 werd gelanceerd als goedkoop alternatief voor het bier van de grote brouwers Heineken, , en is nu van plan om via de supermarkt de aanval te openen op de gevestigde orde.

related partner content for mobile comes here

Op dit moment is Olm alleen nog maar in een honderdtal cafés te verkrijgen. Ruim een jaar terug dacht Olm er niet aan om via de supermarkt het bier aan de man te brengen, maar daar is nu verandering in gekomen. Directeur en voormalig -man Mark Schneider zei in november 2005 in de Marketingtribune: 'De marketingkosten zijn onbetaalbaar en je wordt onder de prijs verkocht'.

Maar daar is verandering ingekomen, want volgens Schneider is de situatie inmiddels omgekeerd. In het van woensdag 17 januari zegt hij: "Verschillende supermarktketens hebben zich zelf bij mij gemeld. We zijn serieus in gesprek. Ze hebben natuurlijk te maken met vier redelijk sterke bierpartijen en ze vinden het kennelijk wel leuk als er eindelijk weer een nieuw bier bijkomt." Met welke partijen Schneider aan tafel zit, wil hij niet prijsgeven. Daarnaast zijn ze ook in gesprek met een thuistapfabrikant.

In hetzelfde interview zegt Schneider dat Olm niet gezien mag worden als prijsvechter. Het imago dat het goedkoop bier is wordt al minder, mede door een chiquer logo en chiq glaswerk. "Voor de kleine cafés zijn we inderdaad goedkoper, maar door de volumekorting van de grote merken is Olm in de kroeg net zo duur als andere merken. Ook in de winkels zal Olm niet veel goedkoper zijn."

Olm bier in een fles is dus iets nieuws, net als de manier van verpakken. Want Olm zal niet in de traditionele kratten te verkrijgen zijn, maar als sixpack of een doos van 24 flessen. Het krattensysteem is duur en kost supermarkten veel geld. Dit is een mooie en goedkope oplossing.

Hoe zich tussen de grote merken gaat positioneren willen ze nog niet bekend maken, maar zeker niet als goedkoop Brouwmeesterbiertje. Wel wordt gezegd dat het heel aantrekkelijk is voor vrouwen, want het is minder bitter. Daarnaast geeft geen enkel biermerk de groep de aandacht die ze verdienen, vrouwen kunnen tenslotte ook bier drinken.

Olm wil zich niet positioneren als goedkoop biertje. Ze gokken op veel en de keuze van de consument, waardoor er een beperkt budget aan adverteren besteed hoeft te worden. Nou, dat is bij deze al gelukt.

Maar wie heeft het al eens geprobeerd en wat vonden jullie ervan?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in