Overslaan en naar de inhoud gaan

(Column) Looking good

We hebben ons tijdens de feestdagen omringd met warmte en liefde van naasten en veel gegeten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat aankleding belangrijk is weten we natuurlijk allemaal. Kleren maken immers ook de man (of vrouw). Maar waarom maken we daar slechts één keer per jaar gebruik van? Zo hebben wij een tijd geleden mensen gevraagd voor Beautiful Lives het toetjesmoment te filmen. De mooiste toetjes zie je voorbij komen. Maar een heerlijke pudding die zo uit de beker wordt geschept of een pudding die op een in de vaatwasser vaal geworden Suske & Wiske-bordje wordt omgekiept, ziet er toch meteen een stuk minder lekker uit.

Het oog wil ook wat. Dus geven we in marketing veel geld uit aan de ontwikkeling van een mooie verpakking met een aantrekkelijk design wat recht doet aan de merkwaarden en waarop het product er op zijn lekkerst uit ziet. Maar waarom houdt onze inspanning daar op, wanneer het eigenlijk zo gemakkelijk is om producten extra lekker te laten smaken? Dat is immers wat we willen: dat onze producten lekker smaken en daardoor vaker gekocht worden.

Ik zie kansen, mooie kansen voor het nieuwe jaar, wat ik het jaar van de aankleding wil noemen. En ik daag alle marketeers uit om dit jaar in elk geval één actie te bedenken die erop gericht is het eten op het bord of het drinken in het glas (nog) lekkerder te laten smaken. En sparen voor een mooi bord voor het allerlekkerst toetje is nu natuurlijk slechts een inkoppertje!

Beautiful Lives heeft een maandelijkse column in Tijdschrift voor Marketing, Wetenschap van het alledaagse.
Deze column van Muriël Kok, research director, is exclusief voor MarketingOnline geschreven.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in