Overslaan en naar de inhoud gaan

Beste klantervaringen bij ING en Holiday Inn

Amerikaanse consumenten zijn het meest tevreden over hun ervaringen met ING Direct en Holiday Inn. Dit blijkt uit een onderzoek van Temkin…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Amerikaanse consumenten zijn het meest tevreden over hun ervaringen met ING Direct en Holiday Inn. Dit blijkt uit een onderzoek van onder vijfduizend consumenten.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoeksbureau vroeg Amerikaanse shoppers naar hun tevredenheid met 179 bedrijven verspreid over negentien branches. Slechts twee procent van de ondervraagden gaf aan negatieve ervaringen te hebben gehad met ING Direct of hotels van Holiday Inn Express. Holiday Inn hotels en supermarktketen Whole Foods werden door drie procent van de respondenten geassocieerd met negatieve ervaringen.

Daartegenover staan elektronicagigant Best Buy en thuiswinkelkanaal QVC. Bij beide bedrijven eindigde het winkelen voor 29 procent van de consumenten in een teleurstellende ervaring. Ook kledingmerk Gap (28%) en online marktplaats eBay (26%) kwamen er niet goed vanaf.

Als een bedrijf het goed of juist slecht doet, verspreidt die ervaring zich snel. Eén op de vier mensen deelt de negatieve of positieve ervaring met vrienden. Zo’n zestig procent vertelt het in directe interactie met vrienden, iets minder dan een kwart plaatst de ervaring op Facebook en veertien procent schrijft een recensie op een beoordelingssite.

De reactie van het bedrijf op een negatieve ervaring kan veel invloed hebben op vervolgaankopen. Bijna de helft van de consumenten zegt niets meer te kopen bij het bedrijf als deze erg slecht met hun klachten omgaat. Voor zes procent blijft die mening onveranderd als het personeel adequaat reageert. Daarentegen zegt één op de drie consumenten dat hij meer bij het bedrijf gaat uitgeven als deze goed reageert.

Bron: Warc
Foto:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in