Overslaan en naar de inhoud gaan

De Beste Campagnes van 2012: deel 2

Adformatie vroeg creatieven naar de beste campagnes van 2012. Niels Westra (creative director Selmore) licht het beste printwerk uit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niel Westra: 'Het jaloersmakende werk schiet me niet een twee drie te binnen. Althans geen Nederlands werk. Dat is andere jaren wel eens anders geweest. Natuurlijk zijn ze er wel, campagnes die ik graag gemaakt had.

related partner content for mobile comes here

De recente ‘Voorkom schade’-campagne van Inshared bijvoorbeeld. Een hele mooie bedrijfsfilosofie verteld op een hele grappige, eigen manier.

Wat ook indruk maakte, is (evenals de bijbehorende case film overigens). Een slimme activatiecampagne met handig gebruik van alle middelen.

En het verjaardagsfeestje van Unox is gewoon een hele leuke familiefilm. Creatief gezien misschien niet heel vernieuwend, maar ik had ‘m graag gemaakt.

Internationaal moet ik meteen denken aan Three Little Pigs van The Guardian. Mijn open mond momentje van 2012. Maar het voelt toch een beetje als truffels met peren vergelijken. Bovendien zijn er al genoeg advertising blogs die prachtige eindejaarslijstjes hebben gemaakt met films van dit kaliber.

Daarom tot slot nog een pleidooi voor wat internationaal printwerk. Niet gemaakt voor condooms, Viagra of een ander goed doel. Maar op briefings waar we bij Selmore dagelijks mee te maken hebben. Sale voor een warenhuis. Bier & fun. En een veilige auto. Uitgekauwde briefings dus. Maar misschien juist daarom wel zo jaloersmakend.

1. Daylight Robbery voor Harvey Nichols Sale. De zoveelste sale, een afgegrazen veld waar toch weer een stukje fijn groen gras is gevonden.

2. Spending too much time with the wife? voor Carlton Mid. Ouderwetse bierhumor anno nu.

3. Blind spot assist voor Mercedes Benz. Intrigerend en prachtig vormgegeven. Zet de hoge standaard van Mercedes neer zonder dat er een Mercedes aan te pas komt.

Meer topcampagnes in de laatste Adformatie van het jaar (inclusief Kerstrapport) die vandaag verschijnt. Zie ook de

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in