Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple doet het nog steeds goed

Mensen met een Samsungtoestel stappen drie keer zo vaak over op een iPhone, dan andersom.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit Amerikaanse consumentenonderzoek van Consumer Intelligence Partners (CIRP).

related partner content for mobile comes here

Ondanks het feit dat er gezegd wordt dat Apple het aan het verliezen is van Android, blijkt uit dit onderzoek dat de vorige telefoon van 20 procent van de nieuwe iPhonegebruikers een Android was. Daarentegen stapten slechts 7 procent stapte over van Samsung naar iPhone.

Apple heeft een redelijke retentiegraad: zo’n 42 procent van de klanten kochten een upgrade voor van oude iPhone. Het blijkt wel lastig voor Apple te zijn om nieuwe gebruikers aan te spreken.

In de onderzochte periode vorig jaar kocht 26 procent van de Appleklanten een upgrade, tegenover 37 procent van de Samsungkopers.

Samsung heeft meer klanten die van simpelere telefoons overstappen naar een duurdere Samsung. Maar er zijn significante verschillen tussen Apple- en Samsungkopers die van merk veranderen, en degenen die dat niet doen.

Samsungkopers zijn vooral eerdere gebruikers van Android. Applegebruikers hadden een iOS, maar een kleiner deel van hen had een simpelere telefoon. 42 procent van de Apple-consumenten hadden al iOS. Dat geldt voor 43 procent van de Samsunggebruikers (die een Android hadden, maar niet per se een Samsung).

Ook blijkt dat mensen met een iPhone jonger zijn dan Samsunggebruikers.

Bron

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in