Overslaan en naar de inhoud gaan

Zwak resultaat Heineken

Heineken heeft in de eerste 6 maanden van 2013 flink de druk gevoeld van de moeilijke marktomstandigheden in Europa en de Verenigde Staten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bierbrouwer kwam vanochtend met zwakke cijfers en verwacht weinig verandering in de rest van het jaar. Heineken denkt dat de marktomstandigheden aanhoudend moeilijk blijven en ook het consumentenvertrouwen in de ontwikkelde markten zal volgens het concern voorlopig laag blijven.

related partner content for mobile comes here

Topman Jean-François van Boxmeer liet weten dat de volumetrends in juli een lichte verbetering hebben laten zien, onder meer door het warme weer in Europa. Maar daar kan je geen verwachtingen op baseren.’

Heineken zag de omzet met 3 procent stijgen, maar exclusief overnames was er sprake van een daling met 1 procent. De bedrijfswinst bleef, eveneens exclusief aankopen, gelijk aan vorig jaar, terwijl de nettowinst iets daalde.

Voor de gehele groep steeg de omzet tot 10,38 miljard euro. De operationele winst (beia) kwam uit op 1,45 miljard euro, terwijl de nettowinst licht daalde tot 679 miljoen euro. In opkomende markten ging het beter. Met name de resultaten van het vorig jaar overgenomen Asia Pacific Breweries (APB) gingen flink vooruit. APB verkocht 10 procent meer bier en voerde de operationele winst met zo’n 20 procent op.

Er komen extra kostenbesparingen ter waarde van 100 miljoen euro aan. Daarmee wordt het al bestaande besparingsprogramma vergroot van 525 miljoen euro naar 625 miljoen euro. De besparingen worden niet alleen door de Europese activiteiten opgebracht.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in