Overslaan en naar de inhoud gaan

3D surfen met O’Neill

Icemedia ontwikkelde een augmented reality game voor surfmerk O’Neill.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ontwikkelde een augmented reality game voor surfmerk .

related partner content for mobile comes here

O’Neill lanceert een wereldwijde campagne om de nieuwste ‘ HyperFreak boardshort’ (surfbroek) te promoten.

Het sportmerk zocht naar een spraakmakende manier om traffic naar haar website te genereren en wat rumoer te creëren rondom de HyperFreak boardshort. De doelgroep (mannen tussen de 15 en 35) moest daarbij op innovatieve wijze worden bereikt en geactiveerd, zo klonk in het kort de briefing.

Icemedia kwam daarop met een e: een combinatie van augmented reality en online gaming.

Fans kunnen over virtuele golfen surfen. Benodigdheden: een webcam en advertentiebeeld, of een O’Neill marker die je kunt printen. De marker houd je voor de webcam, waarop een surfer op het pc-scherm verschijnt, die je kunt laten surfen door de marker te bewegen.

Hoe langer de surfer blijft staan, des te hoger de score. Spelers maken kans op een trip naar de O’Neill World Cup of Surfing in Hawaii.

Icemedia is verantwoordelijk voor de technische realisatie van de game. Het concept en de creatie is tot stand gekomen in samenwerking met het bureau dat ook de website ontwikkelde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in