3D surfen met O’Neill


Icemedia ontwikkelde een augmented reality game voor surfmerk O’Neill.
O’Neill lanceert een wereldwijde campagne om de nieuwste ‘ HyperFreak boardshort’ (surfbroek) te promoten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet sportmerk zocht naar een spraakmakende manier om traffic naar haar website te genereren en wat rumoer te creëren rondom de HyperFreak boardshort. De doelgroep (mannen tussen de 15 en 35) moest daarbij op innovatieve wijze worden bereikt en geactiveerd, zo klonk in het kort de briefing.
Icemedia kwam daarop met een augmented reality surfgame: een combinatie van augmented reality en online gaming.
Fans kunnen over virtuele golfen surfen. Benodigdheden: een webcam en advertentiebeeld, of een O’Neill marker die je kunt printen. De marker houd je voor de webcam, waarop een surfer op het pc-scherm verschijnt, die je kunt laten surfen door de marker te bewegen.
Hoe langer de surfer blijft staan, des te hoger de score. Spelers maken kans op een trip naar de O’Neill World Cup of Surfing in Hawaii.
Icemedia is verantwoordelijk voor de technische realisatie van de game. Het concept en de creatie is tot stand gekomen in samenwerking met het bureau Achtung! dat ook de website oneill.com ontwikkelde.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid