Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike laat Woods stof bijten

Nike staat erom bekend dat zij hun sporticonen niet zo maar laat vallen. Dat gebeurde met Armstrong die tijdens zijn ziekte de volle steun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nike staat erom bekend dat zij hun sporticonen niet zo maar laat vallen. Dat gebeurde met Armstrong die tijdens zijn ziekte de volle steun kreeg van Nike en ook Tiger Woods mag op de blijvende steun van Nike rekenen. Nou zijn dit natuurlijk twee gevallen die totaal niet te vergelijken zijn. Armstrong, ziek, dus heel edelmoedig van Nike dat ze hem blijven steunen ondanks dat het onduidelijk was of hij ooit nog op topniveau zou kunnen fietsen. Woods deed iets te veel naast golfen en het is onduidelijk of hij ooit zijn reputatie weer opbouwt. Een ding is wel duidelijk het zijn beiden uitzonderlijke sportmannen en vanaf nu 100% trouw aan 1 merk: Nike!
Nike moet dus de reputatie van Woods weer opvijzelen en starten daarmee door Woods even de les te lezen, kijk het bijgevoegde filmpje maar!

related partner content for mobile comes here

Sporticonen hebben een voorbeeldfunctie. Net als merken staan ze voor een paar waardevolle en onderscheidende kenmerken, waardoor wij ons makkelijker aan hen kunnen binden. Ons vertrouwen in de consistentie van die kenmerken is belangrijk om ons te kunnen blijven binden. Dat geldt voor het vertrouwen in (de zekerheid van) financiële en sportieve prestaties, maar vooral het vertrouwen in het karakter van de mens(en) achter het merk/de icoon. Een tijdelijke slechte prestatie of zelfs een crisis vergeven we, mits goed opgelost.
Sven Kramer is nog zo'n icoon, daar werd de fout van coach en schaatser meteen goed opgevangen. 'Na waardige interviews kan zijn imago niet meer stuk en dat is ook voor zijn sponsor een grote meevaller’ stond in NRC NeXt. Goed door het stof gaan kan werken, dat wisten we al van bekende recall acties. Hopelijk lukt Nike dat ook met dit filmpje. Benieuwd of dat lukt, denk zelf dat we aan het begin staan van een reeks van filmpjes......

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in