Overslaan en naar de inhoud gaan

20 retailers verenigen zich in online folder initiatief

Het eigen aanbiedingenplatform moet een alternatief bieden voor dure bestaande folderplatforms
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Meer dan twintig grote retailers hebben zich in het  ‘Retail Media Initiatief’ verenigd, waaronder DA, Etos en D.I.O., Deen en Hoogvliet, Formido en Praxis, Groenrijk en Intratuin, Halfords, Scheer & Foppen en Zeeman. Ook inkooporganisatie Euretco heeft zich aangesloten. Het Retail Media Initiatief wil nog dit jaar starten met een  app en website. Voor het werven van lezers willen de leden een gezamenlijke campagne beginnen in de eigen retailmedia.

related partner content for mobile comes here

Als reden om met een eigen-media platform te komen, noemen de initiatiefnemers ‘de steeds hoger oplopende kosten&; voor het publiceren van retail content bij de bestaande platforms, zoals (Axender), (van Spotta) en

Voorzitter van de vereniging is Caroline van Turennout, voorheen marketing en communicatiemanager van Hema en tegenwoordig van Zeeman. Zij zegt: &;Een grote groep consumenten wil graag alle aanbiedingen van winkels op één plek kunnen vinden. Als retailers zijn wij eigenaar van die content. We zochten naar een manier om die content voor een vast laagmaandbedrag te kunnen publiceren, waardoor we de kosten in de hand kunnen houden.’

Het nieuwe platform beoogt een compleet folder- en aanbiedingenpakket te presenteren, maar aangesloten retailers krijgen extra&;s. Zij kunnen ongelimiteerd folders en aanbiedingen plaatsen, krijgen optimale zichtbaarheid en extra mogelijkheden, zoals het analyseren van het klikgedag en het plaatsen van doorlinks naar de eigen site. De techniek van het platform is  gebaseerd op die van de Belgische folder-app PromoPromo en de bijbehoren de website .

Maarten van Deurzen, initiatiefnemer en directeur benadrukt dat de vereniging zonder winstoogmerk opereert. &;Daardoor kunnen we de kosten van deelname beperken tot een vast laag maandbedrag, zodat   ntoetreding voor iedere retailketen aantrekkelijk is.&;

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in