Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever en Mindshare breiden programmatic uit in Azië

Nieuwe programmatic tradingdesk moet automated mediaplanning en -inkoop in Azië-regio naar hoger plan brengen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het initiatief, dat loopt in Singapore, heeft de naam Ultra meegekregen: Unilever Trading Desk.  Het project heeft een hybride vorm, aldus Unilever: de desk is eigendom van Unilever, maar Mindshare is aangetrokken om een en ander een kickstart te geven in deze beginfase.

related partner content for mobile comes here

Unilever hoopt op 2 fronten te profiteren van de automated planning. Ten eerste de mogelijkheid om beter te kunnen targeten en relevantere berichten naar consumenten te kunnen sturen, ten tweede om efficienter in te kunnen kopen.

Mindshare en Unilever zijn inmiddels een paar maanden aan het testen om te kijken of de juiste tools gebruikt worden, en welke partners het beste bij dit model passen.

Tijd om op te schalen
De desk kende overigens een softlaunch in oktober 2015. Nu is het tijd om op te schalen, aldus Unilever. Tijdens de pilot werd er gewerkt met enkele campagnes in 1 categorie, maar nu is de desk dus klaar voor meerdere campagnes in meerdere markten, in verschillende categorieën.

Bron: Campaign Asia

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in