Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekfunctie webwinkels vaak gebrekkig

Ongeveer 66 procent van de informatieverzoeken bij Europese webwinkels wordt slecht afgehandeld. Op die manier raken online leveranciers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij het onderzoek werden meer dan 100.000 bezoeken aan een geselecteerde groep bekende Europese online supermarkten en webwinkels op het gebied van reizen en consumentenelektronica geanalyseerd. 37 procent van de zoekopdrachten bleek geen enkel resultaat op te leveren. 29 procent van de zoekopdrachten genereerde meer dan 50 resultaten. Dit is voor klanten veel te veel om snel een goede keuze te kunnen maken.

related partner content for mobile comes here

Een gerelateerd usability onderzoek van Fredhopper laat zien dat 60 to 70 procent van de webwinkelklanten de site onmiddellijk verlaat als een zoekopdracht geen resultaten geeft.
Joris Beckers, directeur sales en marketing bij Fredhopper: ‘Wanneer klanten binnen de site zoeken op een woord of een zin, verwachten ze direct een uitgebreid overzicht van alle producten die aansluiten bij waarnaar ze op zoek zijn. Als de zoeksoftware niet intuïtief genoeg is om te vinden wat zij zoeken, zullen ze snel hun interesse verliezen en de site verlaten.’

De site die in het onderzoek het slechtst scoorde, gaf bij 51 procent van de zoekopdrachten nul op het rekest. 23 procent van de opdrachten resulteerde in meer dan 50 hits.
’Dat een organisatie niet goed kan voldoen aan 74 procent van de informatieverzoeken is onacceptabel’, aldus Beckers. ‘Dit betekent dat het bedrijf slechts 26 procent van de kansen benut.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in