Ook hier “scheermessenoorlog” om reclame


Volgens de advocaat van Gillette, T. Cohen Jehoram, maakt Wilkinson zich schuldig aan ‘misleidende en ongeoorloofd vergelijkende reclame'. Wilkinson heeft zijn nieuwe systeem, Quattro, in februari geïntroduceerd. Volgens het bedrijf blijkt uit testen in een laboratorium dat zijn systeem meer haar wegsnijdt dan het mes van de concurrent.
Raadsman W. Leppink van Wilkinson stelt dat zijn klant alle uitspraken hard kan maken en dat alle claims zijn gebaseerd op deugdelijk onderzoek. Maar Gillette is boos dat de concurrent in het openbaar expliciet en impliciet naar zijn systeem, de Mach3Turbo, verwijst.
Bovendien klopt het onderzoek niet, vindt Gillette. Wilkinson zou de scheerbeurten hebben laten uitvoeren door kappers. Uit onderzoek van onafhankelijke derden zou blijken dat het scheermes van Gillette gladder en comfortabeler is.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn Amerika zijn de twee bedrijven al langer in een juridisch gevecht gewikkeld om octrooien en reclame. Daar spreekt men over de 'war of the razors', de oorlog tussen de scheermessen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid