Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook hier “scheermessenoorlog” om reclame

Scheermessenfabrikant Wilkinson mag niet langer (in zijn campagnes) beweren dat zijn nieuwe scheersysteem gladder en zachter scheert dan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de advocaat van Gillette, T. Cohen Jehoram, maakt Wilkinson zich schuldig aan ‘misleidende en ongeoorloofd vergelijkende reclame'. Wilkinson heeft zijn nieuwe systeem, Quattro, in februari geïntroduceerd. Volgens het bedrijf blijkt uit testen in een laboratorium dat zijn systeem meer haar wegsnijdt dan het mes van de concurrent.
Raadsman W. Leppink van Wilkinson stelt dat zijn klant alle uitspraken hard kan maken en dat alle claims zijn gebaseerd op deugdelijk onderzoek. Maar Gillette is boos dat de concurrent in het openbaar expliciet en impliciet naar zijn systeem, de Mach3Turbo, verwijst.

related partner content for mobile comes here

Bovendien klopt het onderzoek niet, vindt Gillette. Wilkinson zou de scheerbeurten hebben laten uitvoeren door kappers. Uit onderzoek van onafhankelijke derden zou blijken dat het scheermes van Gillette gladder en comfortabeler is.

In Amerika zijn de twee bedrijven al langer in een juridisch gevecht gewikkeld om octrooien en reclame. Daar spreekt men over de 'war of the razors', de oorlog tussen de scheermessen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in