Overslaan en naar de inhoud gaan

Project voor reclamebewustzijn kinderen

In navolging op Mediasmart in Groot-Brittannië, Duitsland en België, gaat ook in Nederland het initiatief van start om een educatief…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee wordt gehoor gegeven aan het advies van staatssecretaris Medy van der Laan. In november vorig jaar pleitte ze voor zelfregulering door het bedrijfsleven in de vorm van een bijdrage aan een dergelijk grootschalig educatief programma. Het initiatief beoogt een samenwerking tussen het Nederlandse bedrijfsleven, de overheid, een aantal universiteiten en maatschappelijke organisaties, waaronder ouderverenigingen.

related partner content for mobile comes here

Het project heeft de werktitel 'Reclame Rakkers' meegekregen. Het wordt ontwikkeld voor kinderen, ouders en leerkrachten en richt zich daarmee op zowel de thuissituatie als de schoolomgeving van kinderen tussen de 6 en 12 jaar oud. Reclame Rakkers komt tot stand in samenwerking met Mediasmart UK, een initiatief van de Engelse overheid, het bedrijfsleven, de wetenschap en een aantal maatschappelijke organisaties.

Het programma bestaat uit onder andere een lespakket voor scholen, een interactief programma voor ouders, een educatieve website, een voorlichtingscampagne, periodiek onderzoek, een nieuwsbrief, een jaarlijkse prijsvraag en evenement, een examenmethode, een tv-concept, een reclamespel, workshops, ouderavonden en coaching- en adviesdiensten.

De projectleiding ligt bij de Stichting De Kinderconsument, die de dagelijkse verantwoordelijkheid voor het project op zich heeft genomen.

Op 29 april is de eerste bijeenkomst van alle betrokken partijen. In Amsterdam verzorgt Dr. Paul Jackson van Mediasmart UK een presentatie, een eerste projectplan wordt gepresenteerd en de commissies worden samengesteld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in