BMW, Gsus en Ajax favoriete merken
Ruim 22.000 mensen hebben MSN.nl bezocht om hun stem uit te brengen op hun meest favoriete merk. Ruim 700 merken, verdeeld over 34 categorieën streden om de titel 'Populairste merk van Nederland'.
De belangrijkste merken uit verschillende sectoren werden in categorieën geplaatst, van auto's tot koffie, van bank tot voetbalploeg. Aan de consument werd per categorie gevraagd welk merk hen het meeste en welk merk hen het minste aanspreekt. Tot slot werd aan de respondenten gevraagd om uit hun persoonlijke lijst van favorieten per categorie hun superfavoriet te kiezen. Dat is dus BMW geworden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOpvallend is dat vier automerken in de toptien staan: naast BMW ook Audi, Mercedes en Porsche. ‘Dit zijn typische aspiratiemerken’, aldus Pieter Kuijt van initiatiefnemer Red Cell Not Just Film. ‘Niet veel respondenten zullen daadwerkelijk een Porsche voor de deur hebben staan, maar dat maakt jongeren niet uit, zij laten zich bij hun keuze voor favoriet merk leiden door het imago van het merk.’
De Nationale Merkencompetitie - die volgend jaar herhaald zal worden - is een initiatief van Red Cell Not Just Film, MSN en Hill & Knowlton Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid