Overslaan en naar de inhoud gaan

BMW, Gsus en Ajax favoriete merken

Autofabrikant BMW, kledingmerk Gsus en voetbalclub AFC Ajax vormen de topdrie van favoriete merken bij de Nationale Merkencompetitie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ruim 22.000 mensen hebben MSN.nl bezocht om hun stem uit te brengen op hun meest favoriete merk. Ruim 700 merken, verdeeld over 34 categorieën streden om de titel 'Populairste merk van Nederland'.

related partner content for mobile comes here

De belangrijkste merken uit verschillende sectoren werden in categorieën geplaatst, van auto's tot koffie, van bank tot voetbalploeg. Aan de consument werd per categorie gevraagd welk merk hen het meeste en welk merk hen het minste aanspreekt. Tot slot werd aan de respondenten gevraagd om uit hun persoonlijke lijst van favorieten per categorie hun superfavoriet te kiezen. Dat is dus BMW geworden.

Opvallend is dat vier automerken in de toptien staan: naast BMW ook Audi, Mercedes en Porsche. ‘Dit zijn typische aspiratiemerken’, aldus Pieter Kuijt van initiatiefnemer Red Cell Not Just Film. ‘Niet veel respondenten zullen daadwerkelijk een Porsche voor de deur hebben staan, maar dat maakt jongeren niet uit, zij laten zich bij hun keuze voor favoriet merk leiden door het imago van het merk.’

De Nationale Merkencompetitie - die volgend jaar herhaald zal worden - is een initiatief van Red Cell Not Just Film, MSN en Hill & Knowlton Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in