Zo maak je een pr-blunder goed
Foutje bij het maken van een promo-foto voor een nieuw seizoen afleveringen van de populaire serie Downton Abbey. Op de foto waarop twee van de hoofdpersonen poseren, staat een attribuut pas een kleine 40 jaar later zou worden uitgevonden: een plastic waterfles. Des te pijnlijker omdat de serie bekend staat om de uiterste zorg die wordt besteed aan de authenticiteit van de decors.
Omdat de foto op Instagram werd geplaatst, was het leed niet te overzien. Alle Britse media pikten het nieuws op. Concurrent BBC rook haar kans om de jaloersmakend populaire serie te bashen en verzamelde enkele hilarische varianten, waarop de Earl of Grantham en Lady Edith afwisselend met Googleglass,
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieudt4.jpg
loombandjes
dtabb2.jpg
en een ghettoblaster
dt3.jpg
te zien zijn.
Voor producent ITV reden om een tegenoffensief in te zetten. Besloten werd om niet voor een excuus pr-actie te kiezen. In plaats daarvan poseerde de voltallige cast met een waterfles om de aandacht te vestigen op WaterAid, een Britse organisatie die zich inzet voor schoner water in ontwikkelingslanden.
dt5.jpg
‘The cast and crew came up with the idea of turning some of this attention towards an issue around water that really matters,’ zo meldde ITV in een persverklaring.
Of organisaties die strijden tegen de vervuiling van de oceanen door plastics ook blij zijn met het charmeoffensief, melden de berichten niet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid