Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo maak je een pr-blunder goed

Downton Abbey maakt ludieke reclame voor goed doel na promo-blunder
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Foutje bij het maken van een promo-foto voor een nieuw seizoen afleveringen van de populaire serie Downton Abbey. Op de foto waarop twee van de hoofdpersonen poseren, staat een attribuut pas een kleine 40 jaar later zou worden uitgevonden: een plastic waterfles. Des te pijnlijker omdat de serie bekend staat om de uiterste zorg die wordt besteed aan de authenticiteit van de decors.

related partner content for mobile comes here

Omdat de foto op Instagram werd geplaatst, was het leed niet te overzien. Alle Britse media pikten het nieuws op. Concurrent BBC rook haar kans om de jaloersmakend populaire serie te bashen en enkele hilarische varianten, waarop de Earl of Grantham en Lady Edith afwisselend met Googleglass,

loombandjes

en een ghettoblaster 

te zien zijn.

Voor producent ITV reden om een tegenoffensief in te zetten. Besloten werd om niet voor een excuus pr-actie te kiezen. In plaats daarvan poseerde de voltallige cast met een waterfles om de aandacht te vestigen op WaterAid, een Britse organisatie die zich inzet voor schoner water in ontwikkelingslanden.

 

‘The cast and crew came up with the idea of turning some of this attention towards an issue around water that really matters,’ zo meldde ITV in een persverklaring.

Of organisaties die strijden tegen de vervuiling van de oceanen door plastics ook blij zijn met het charmeoffensief, melden de berichten niet.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in