Wii wint bij Buzz Awards 2007


Voor de prijs hebben consumenten de afgelopen maanden meer dan driehonderd producten genomineerd. Een jury bestaande uit Makkie Mulder (Delicious), trendwatcher Erwin van Lun, Corrie Gerritsma (Bright) en Willem Sodderland van het organiserende word-of-mouthbureau Buzzer bracht die lijst terug tot 25 producten. Duizenden consumenten kozen vervolgens de Wii als winnaar.
Op categorie-niveau waren er acht winnaars: 'Alles is liefde', de Dove-campagne voor echte schoonheid, La Place, Youp, Nespresso, Hyves, de Philips Wakeup Light en uiteraard eindwinnaar Wii.
Uit een enquête onder de stemmende consumenten blijkt dat persoonlijke meningen van gebruikers in sterkste mate het beeld bepalen: 65 procent. 'Overtuigende reclame' (35 procent) scoort volgens het onderzoek lager dan recensies (zowel van professionals als consumenten) en eigen ervaringen (allen circa 48 procent).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZie ook het verslag op Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid