Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat werkt er in online retailing?

Interessant verhaal over online retailing in de VS en wat we van hen kunnen leren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Interessant over online retailing in de VS en wat we van hen kunnen leren.

related partner content for mobile comes here

McKinsey schrijft er over:

Online retailing has come a long way since the go-go years of the 1990s: it generated $90 billion in revenues for US retailers in 2004, compared with just $8 billion in 1998.

To study how the online strategies of today's successful retailers reflect this maturation, McKinsey analyzed the 100 largest direct retailers in North America.

We found that direct retailers with physical stores captured 52 percent of Internet sales in 2003, while those without stores garnered just 31 percent.

For each group, two broad strategies appear to be most successful. Together, the four models we identified have lessons for all retailers.

Retailers without stores do well as either "efficiency machines" or "niche leaders."

The first approach is best for sellers of relatively low-margin products like CDs, books, or computers, because the Web provides the global reach these companies need to gain scale. Efficiency machines?such as Amazon and Dell?invest heavily in brand marketing, innovative Web sites, and highly efficient sourcing and fulfillment processes.

These investments create massive fixed costs, often running into the hundreds of millions of dollars, so efficiency machines must generate annual revenues of at least $750 million to be profitable.

Such retailers, once successful, tend to generate strong cash flows, however. Amazon invested more than $400 million in marketing and technology in 2004, for example, while generating $477 million in free cash.

The largest efficiency machines drive repeat business by offering deals to customers (for example, Amazon's $79 annual membership, which includes unlimited two-day shipping).

Of the top 100 direct retailers, only 7 are efficiency machines, yet they account for a quarter of total online revenues.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in