
Een keurmerk heeft pas marketingwaarde als het wijd en zijd bekend en erkend is. Ja, Kema Keur bijvoorbeeld, en Tüv in Duitsland. Wat nu te denken van het feit dat de bekendheid van Thuiswinkel Waarborg onder gans het Nederlandse volk steeg van 19 tot 24 procent?
Nou, driekwart van de Nederlanders herkent het keurmerk dus niet. Dat is veel. Maar het wordt al wat beter met het volgende cijfer: "Het logo van Thuiswinkel Waarborg wordt inmiddels door 50 procent van de Nederlandse PC bezitters herkent." (SIC)
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSProduct Marketing Manager EMEA
Legrand AV Netherlands BVOnline Advertising Consultant (NL)
VONQMaar het gaat hier om 'geholpen bekendheid'. De 'spontane herkenning' is er bij slechts 4 procent van de bevolking.
Wijnand Jongen, directeur van de branchevereniging Thuiswinkel.org, waar de postorderaars en webwinkels zich bij aansluiten, zegt in zijn persbericht: "Consumenten letten actief op het keurmerk Thuiswinkel Waarborg bij het maken van hun keuze waar wél en waar níet te shoppen!"
Maar dat lezen we nu toevallig niet uit de cijfers. Misschien is het beter om nieuwe keurmerken zo veel mogelijk onder vertrouwde merknamen te plaatsen, zoals Kema Keur. Als u vindt van niet, graag uw reactie hieronder...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee