Overslaan en naar de inhoud gaan

Aarzelend oprukkend thuiswinkelkeurmerk

Een keurmerk heeft pas marketingwaarde als het wijd en zijd bekend en erkend is. Ja, Kema Keur bijvoorbeeld, en Tüv in Duitsland. Wat nu…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een keurmerk heeft pas marketingwaarde als het wijd en zijd bekend en erkend is. Ja, Kema Keur bijvoorbeeld, en Tüv in Duitsland. Wat nu te denken van het feit dat de bekendheid van onder gans het Nederlandse volk steeg van 19 tot 24 procent?

Nou, driekwart van de Nederlanders herkent het keurmerk dus niet. Dat is veel. Maar het wordt al wat beter met het volgende cijfer: "Het logo van Thuiswinkel Waarborg wordt inmiddels door 50 procent van de Nederlandse PC bezitters herkent." (SIC)

Maar het gaat hier om 'geholpen bekendheid'. De 'spontane herkenning' is er bij slechts 4 procent van de bevolking.

Wijnand Jongen, directeur van de branchevereniging , waar de postorderaars en webwinkels zich bij aansluiten, zegt in zijn persbericht: "Consumenten letten actief op het keurmerk Thuiswinkel Waarborg bij het maken van hun keuze waar wél en waar níet te shoppen!"

Maar dat lezen we nu toevallig niet uit de cijfers. Misschien is het beter om nieuwe keurmerken zo veel mogelijk onder vertrouwde merknamen te plaatsen, zoals Kema Keur. Als u vindt van niet, graag uw reactie hieronder...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in