Overslaan en naar de inhoud gaan

Valse p.r. stuwt Versatel-koers

Kinderlijk eenvoudig bedrog, maar toch ingetuind: een vals persbericht over een mogelijke overname van Versatel door Deutsche Telekom…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kinderlijk eenvoudig bedrog, maar toch ingetuind: een vals persbericht over een mogelijke overname van door stuwde de koers van Versatel vanmorgen met 5 procent omhoog.

related partner content for mobile comes here

Dat was maar kortstondig, maar genoeg voor de vervalser om wellicht een flinke koerswinst te boeken. De oorzaak: berichten werden overgenomen door de persbureaus ANP en Betten.

Met moest Versatel eraan te pas komen om het gerucht de kop in te drukken.

In hun haast de geweldige primeur wereldkundig te maken verzuimden de journalisten bij de persbureaus even te checken. Dan kunnen ze net zo goed webloggers worden. Het enige verschil dat nog min of meer bestaat tussen webloggers en journalisten is dat de laatste nog eens opbellen of iets klopt.

En kom niet met de vraag of een journalist die blogt nu wel of niet alles netjes checkt...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in