Wat is de USP van: de nieuwe Andrélon Droogshampoo
Voila. Andrélon introduceert Droogshampoo. Een spray waarmee je haren kunt ‘wassen’ zonder water. De kleine merken hebben de markt voor Droogshampoo al een tijdje opgewarmd en nu is het zover. Het grote Andrélon neemt het stokje graag over. Droogshampoo frist je haar op, zorgt dat het vet bij de wortels wordt opgenomen en geeft het haar weer veerkracht, sterker nog, volgens de Andrélon commercial krijgt je vrouw er zelfs ADHD van. Top. En leuk ook.
Tot zover mijn mannenlogica. Ik ging met vrouwen over dit nieuwe product praten. Droogshampoo kennen ze wel. Dat is vooral handig als je geen tijd hebt, beweren ze. Dat je ’s avonds na het werk nog uit moet en echt niet meer kan gaan douchen. Oké, riep ik, maar Andrélon heeft al eerder op het insight tijd (mannen moeten lang op hun vrouw wachten) de Direct Effect Crèmes geïntroduceerd. Klopt, maar die Crèmes gebruik je bij voorkeur na het wassen. 1 – 0 voor Droogshampoo. Ik laat het product zien. De verschijningsvorm verwart de dames, want het is een hoge spraybus. Dit design brengt hen meteen in de wereld van haarlak, het ziet eruit als een verzorgend product. En zo ruikt het ook, volgens mijn panel. Dat op de spraybus de tekst Verrassend Volume eerder opvalt dan Droogshampoo helpt ook niet. Nu maar hopen dat het in alle winkels als eenzame en opvallende spraybus tussen de shampoos komt te staan, om zich zichtbaar los te zingen van de 1001 bestaande Styling-producten. En de commercial die ik zag?
Hij is leuk, hij belooft fris haar, veerkracht, een boost.. maar ja, dat beloven alle haarverzorgende merken. De commercial vertelt mij helemaal niets over het vetoplossende vermogen van Droogshampoo. De enige USP die dit product echt onderscheidend en relevant maakt ten opzichte van de rode, bloederige zee aan Volume producten wordt op tv niet genoemd. Die hebben ze er voor de 35 seconden versie knap uitgeknipt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid