
Aldus bureau Webmarketing123. In het onderzoek ‘2011 State of Digital Marketing Report’ stelt men dat marketeers het meeste succes hebben met Facebook (40.7 procent sluit deals naar aanleiding van een Facebook-lead), 20 procent doet dat naar aanleiding van leads afkomstig van Twitter of LinkedIn.
68.4 procent van de ondervraagden heeft weleens een keertje een deal gesloten uit een lead afkomstig van een social network. Facebook staat daarin bovenaan ( 47 procent), gevolgd door LinkedIn (34,8 procent) en Twitter (33,8 procent).
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWHet bureau ondervroeg 500 Amerikaanse marketeers. 66.9 procent was B2B marketeer, 33.1 procent B2C.
Er zijn verschillen gemeten tussen de 2 groepen. Voor B2C marketeers levert vooral Facebook leads op (73 procent), gevolgd door Twitter (40 procent) en LinkedIn (12 procent). B2B marketeers zien vooral effect bij LinkedIn (44.6 procent), gevolgd door Facebook (35.1 procent) en Twitter (31.6 procent).
Meer B2B dan B2C marketeers zeggen nog nooit een lead te hebben gegenereerd via een social media website (35,3 procent).
Van de ondervraagde B2C marketeers vindt 75,3 procent dat hun merk het actiefst is op Facebook. Voor Twitter ligt dat percentage veel lager, op 8,4 procent, en voor Linkedin op 6,2 procent. 7,9 procent van de respondenten gebruikt helemaal geen social networks.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee