Overslaan en naar de inhoud gaan

'Waarom wachten' van Dela krijgt een vervolg: 'Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat'

Dela gaf 22 aanstaande ouders een camera om de geboorte van hun kind vast te leggen. Darre van Dijk (Ogilvy): 'Dichterbij hadden we niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na 52 awards voor de campagne &;Waarom wachten met iets moois zeggen&;, kiest Dela in samenwerking met Ogilvy & Mather Amsterdam voor een nieuw thema: &;Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat.&; Dit is de eerste commercial (full credits onderaan dit artikel) die voortkomt uit de nieuwe strategie:

related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Darre van Dijk, creatief directeur bij Ogilvy, zegt dat de positionering tot stand is gekomen in nauwe samenwerking met Martin Kersbergen, directeur marketing bij Dela: &;We zijn op zoek gegaan naar een nieuw inzicht maar met behoud van de toon die we al hebben opgebouwd. Daar is dus "Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat" uitgekomen.&;

 

Dela gaf aan 21 vaders en 1 lesbische moeder een camera mee met de vraag om de geboorte van hun kind - geheel zelfstandig - vast te leggen. Wel kregen zijn van Johan Kramer een aantal adviezen mee om de geboorte zo goed mogelijk vast te leggen. Door de afwezigheid van een professionele filmcrew, zijn de beelden heel intiem geworden, zegt Van Dijk. &;Dichterbij hadden we niet kunnen komen. Ik was zeer ontroerd door het beeld van een net bevallen moeder die recht de camera inkijkt, maar zij keek natuurlijk naar haar man. Het is kortom geregisseerd door de ouders zelf en niet door Johan.&;

 

De eerste commercial is een compilatie van alle beelden. Dela heeft hierna nog vijf commercials in petto die gezien kunnen worden als portretten van vijf jonge ouderstellen en hun pasgeborenen. Die stellen zijn vijf maanden lang gevolgd. Op een speciaal daartoe in het leven geroepen online platform, zullen de portretten ook als langere docu’s terug te vinden zijn.

Overigens is het tijdperk &;Waarom wachten&; hiermee niet ten einde. Het thema krijgt namelijk een vervolg in de vorm van een tv-programma, geproduceerd door John de Mols Talpa. Meer uitgebreide verslaggeving daarover, volgt later.

Credits
Ogilvy Amsterdam in samenwerking met Dela
Creatie & Strategie: Darre van Dijk & Martin Kersbergen
Regie: Johan Kramer (100%Halal)  22 ouders
RTV: Melissa Nieveld
Account: Huib Koch

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in