Overslaan en naar de inhoud gaan

Vier vragen aan Ed Rakhorst

Rakhorst (48) is nu nog mede-eigenaar bij reclamebureau david maar stopt per 1 september.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Je verlaat na zestien jaar de reclamewereld, waarom? 

related partner content for mobile comes here

‘Als iets meer energie kost dan het oplevert, en je bent heel eerlijk tegenover jezelf, moet je op zoek naar iets wat wel meer energie oplevert. Het is all the way of niet...

Wat ga je het meeste missen?

&;De hectiek, de dynamiek, het snelle schakelen, de trots van de vette projecten, blije klanten, maar vooral mijn collega’s, met wie ik lief en leed heb gedeeld.’

Ben je niet bang dat je je gaat vervelen?

‘Nee hoor. Ik kan nu tijd en aandacht geven aan zaken die voor een groot deel aan me voorbijgingen, met name ons gezin. Ik hou me ook veel bezig met non-profit werk zoals, het coachen van studenten bij ROC de Leijgraaf, ons fantastische Bambanani-project in Zuid-Afrika en niet te vergeten mijn bestuursfunctie bij theater de Blauwe Kei.’

Je wilt meer achterlaten dan alleen succes in de reclamewereld. Hoe ga je dit doen

‘Het zou prachtig zijn om de wereld een stukje mooier achter te laten dan toen ik die betrad. De Vrienden van Bambanani hebben inmiddels al 84 schooltjes in en rond Phalaborwa. Mooi voorbeeld is de samenwerking met DSM. Met Feike Sijbesma heb ik een voedselproject opgezet dat nu met succes draait op vijf schooltjes. Binnen onze eigen schooltjes daalde de kindersterfte als gevolg van ondervoedingsziekte met bijna vijftig procent!’
Wat zijn de plannen voor de toekomst? ‘Eerst zes maanden compleet afstand nemen en elke dag fietsen om mijn hoofd leeg te maken. Ondernemerschap zit in mijn bloed, dus er komt vast weer een vervolg. Als het om ­mensen, verbinden en handel gaat, is het mij op het lijf geschreven.’ 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in