Transavia/Basiq Air en Conimex winnaars E-mail Marketing Awards


De nieuwsbrief van Transavia/Basiq Air (ontwikkeld door interactief communicatiebureau E-Village) sleepte woensdag 15 september de Nationale E-mail Marketing Award in de wacht. De prijs voor de beste E-mail Publishing-campagne ging naar de ‘wekelijkse wokmail’ van Conimex (ontwikkeld door interactieve marketingbureau Reddion).
De prijzen werden uitgereikt door juryvoorzitter Marc Borgers. De bijna 250 aanwezigen op de Derde E-mailmarketingconferentie, gehouden in Media Plaza, brachten samen met de jury een stem uit op de zes genomineerden, nadat die eerder op de dag hun e-mailmarketingconcept hadden uitgelegd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn totaal hadden zestig bedrijven ingezonden. De genomineerden in de categorie E-mail Marketing waren Renault met de campagne Renault Clio (Wegener DM), Transavia/Basiq Air (E-Village) en @home met de campagne 'Je leven lang gratis internet' (Veritate). In de categorie E-mail Publishing waren dat Funda met ‘Funda Coach' (RapidSugar), Zwitserleven met ‘ZIN' en Conimex, ‘wekelijkse wokmail' (Reddion).
De jury – naast Borgers bestond die uit Beer Flik (Dynamic Zone), Wijnand Jongen (Thuiswinkel.org) en Peter Joziasse (TPG Post)- constateerde een stijgende lijn in zowel het aantal als de kwaliteit van de inzendingen. De jury heeft de ingezonden e-mailcampagnes getoetst op effectiviteit, creativiteit, inzet van middelen, integratie met overige communicatie en functionaliteit.
De nieuwsbrief van Transavia/Basiq Air viel op door de sterke integratie van e-mail in de bedrijfsprocessen, waarbij ook nog eens aandacht uitgaat naar creativiteit. Transavia/Basiq Air voert e-mail door in een stappenplan (pre-sales, sales en after-sales) waarbij de klant, als extra service, specifieke e-mailuitingen ontvangt, voorbeelden hiervan zijn meldingen van vertragingen, wegwerkzaamheden rondom de luchthaven etc. Dit werd door de jury als zeer onderscheidend ten opzichte van andere luchtvaartmaatschappijen ervaren.
Winnaar Conimex claimt de woensdag als wokdag en doet dit door middel van de inzet van de digitale nieuwsbrief, de ‘wekelijkse wokmail’. Het jury-oordeel: ‘De duidelijke nieuwsbrief heeft de beschikking over leuke en goede functionaliteit. Daarbij is er ruimte gecreëerd voor interactie met de klant; een receptenwedstrijd en andere virale marketingtoepassingen zijn hier onderdeel van.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid