Overslaan en naar de inhoud gaan

RVD meer invloed op communicatie

Het kabinet wil eenheid in beeldvorming creëren. De Rijksvoorlichtingsdienst krijgt daarom meer greep op het communicatiebeleid van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de uitgelekte begroting van het ministerie van Algemene Zaken, waarvan de Rijksvoorlichtingsdienst deel uitmaakt, zo is in NRC Handelsblad te lezen.

related partner content for mobile comes here

Volgens de krant is er al jaren een competentieconflict tussen de RVD en de directies voorlichting van de verschillende departementen over de vrijheid van ministeries om hun eigen communicatiebeleid te bepalen.

Het geschil laaide in het najaar van 2001 opnieuw op toen de premier Kok de directeur van de RVD bevorderde tot de rang van directeur-generaal. Voor volgend jaar wil het kabinet het communicatiebeleid nog verder centraliseren.

De Rijksvoorlichtingsdienst krijgt een strategische unit die de coördinatie van communicatie over 'rijksbrede thema's' bij de ministeries controleert.

RVD zal ook zelf nieuws via websites aanbieden en de overheid wil ook meer massale advertentiecampagnes inzetten naar het voorbeeld van de campagne 'Werken bij het rijk'. In de toekomst kunnen dergelijke campagnes ook het politieke programma van het kabinet betreffen.
(bron: NRC Handelsblad)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in