Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijfsleven gaat naar buitenland voor contactcenters

Lang is gedacht dat het verschijnsel off shore contactcenters - dat zijn buiten het thuisland gevestigde callcenters die telefoontjes en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Recent onderzoek van INTERVIEW.NSS in opdracht van SNT toont aan dat de Nederlandse markt zich ook klaar maakt voor de afhandeling van klantcontacten in het buitenland. Daarbij kan bijvoorbeeld worden gedacht aan Zuid-Afrika en Suriname.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat de meeste ondernemingen wel bekend zijn met het fenomeen ‘off shore’. Slechts een eerste pionier heeft daadwerkelijk ervaringen met deze nieuwe vorm van dienstverlening.
Maar dat kan snel veranderen: 13 procent van het Nederlandse bedrijfsleven overweegt om binnen zes tot twaalf maanden een deel van de afhandeling van telefonische klantcontacten naar het buitenland over te brengen. Op basis van het onderzoek wordt het totale potentieel voor deze vorm van off shore dienstverlening de komende twee jaar geschat op 30 tot 50 miljoen Euro.

De belangrijkste reden die bedrijven noemen om off shore contactcenters te overwegen is kostenbesparing. De grootste drempels die bedrijven noemen zijn de grote afstand (fysieke controlemogelijkheden), onzekerheid over de kwaliteit van de medewerkers (beheersing van de Nederlandse taal) en de lastige aansturing van de betreffende contactcenters.

De eerste diensten die in aanmerking komen zijn relatief simpele diensten zoals informatie- en brochure-aanvragen, e-mailafhandeling en data entry. Incasso en klachtafhandeling worden op dit moment nog minder geschikt geacht voor deze aanpak. In Engelstalige landen worden ook deze laatste diensten overigens regelmatig uitbesteed aan off shore contactcenters.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in