Overslaan en naar de inhoud gaan

TNT-viral 31 miljoen keer bekeken

Amper 3 weken na de introductie van televisiezender TNT in Vlaanderen, heeft de lanceringsviral ‘A Dramatic Surprise on a Quiet Square’…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee is de video http://www.youtube.com/watch?v=316AzLYfAzw de op één na meest gedeelde spot aller tijden. Alleen ‘The Force’, de Volkswagen-spot die werd vertoond tijdens de Super Bowl in 2011, heeft beter gepresteerd. Op Facebook deelden 3,6 miljoen mensen de clip.

related partner content for mobile comes here

De video maakte deel uit van de lanceringscampagne voor TNT Benelux, van Turner Broadcasting. De strategie bestond eruit om real live-drama te tonen, dat verwees naar de specifieke TNT-programma’s en de slogan ‘We Know Drama’.

Voor het filmpje werd een rode drukknop opgesteld op het marktplein van het Vlaamse stadje Aarschot. Zodra toevallige passanten de knop indrukten, brak de hel los. In het filmpje zijn 5 dramaseries verwerkt die worden uitgezonden door TNT.

Resultaten: In nog geen week tijd werd het filmpje de meest bekeken video van de maand op YouTube (muziekvideo’s niet meegerekend) met 950.000 views in België en 1,1 miljoen in Nederland. Op wereldniveau komen de meeste kijkers uit Amerika, Duitsland, de UK en Nederland, waar Turner Broadcasting ook de ambitie heeft om de zender te lanceren. CNN, ABC News, Deutsche Welle, Forbes, The Financial Times en heel veel vakmedia op het gebied van marketing en reclame pikten het verhaal op, aldus TNT.

Creatie is in handen van Duval Guillaume Modem, Antwerpen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in