Overslaan en naar de inhoud gaan

Sarenza start online schoenwinkel in Nederland

Concurrentie voor Zalando. Vorige week is de Nederlandse website van het uit Frankrijk afkomstige Sarenza gelanceerd, een site die is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een popup-store in de Amsterdamse Haarlemmerdijk op 23 en 24 april zorgde voor de aftrap van in Nederland. Een interview met de CEO, Stéphane Treppoz.

related partner content for mobile comes here

De online schoenenmarkt in Nederland is met Zalando als grootste speler behoorlijk druk. Hoe gaan jullie de concurrentie aan?
'We hebben respect voor alle concurrenten. In een groeiende e-commercemarkt is ruimte voor iedereen die zich richt op klanttevredenheid.'

Denk je dat er ruimte is voor een nieuw groot online schoenenplatform in Nederland?
'We zijn begonnen met onze internationale ontwikkeling in Groot-Brittannie. Dit was een test en nadat het model bleek te werken zijn we vorig jaar in vier landen van start gegaan. Nu komt Nederland daarbij. Zelf zeggen we dat we de beste schoenen- en tassencollectie van Europa hebben, voor vrouwen, mannen en kinderen.'

Waarin verschilt Sarenza van Zalando?
'We noemen ons model 'hyper choice', met meer dan 500 merken en 30.000 modellen., 'hyper service', waarbij we werken zonder verzendkosten, met gratis retourzendingen tot honderd dagen na aankoop en het terugstorten van geld. En 'hyper transparency': de klant heeft altijd gelijk als hij ergens om vraagt. Bij Sarenza zijn geen verborgen kosten (bij Zalando ook niet, JB). We hebben 1,5 miljoen tevreden klanten en dit aantal groeit met de dag.'

Zijn er plannen om naast schoenen en tassen het assortiment uit te breiden met andere modeartikelen?
'Sarenza was de grootste online schoenenwinkel in Frankrijk en is dat nu in Europa. we blijven ons richten op onze core business: schoenen en tassen.'

Wat was de respons op jullie popup-store in Amsterdam?
'Nederland is ons dierbaar. We waren dan ook blij met de lancering van Sarenza.nl. Bezoekers waardeerden ons concept: de gratis verzending, de retourperiode van honderd dagen en onze collectie.'

Hoe gaat Sarenza de Nederlandse consument vanaf nu benaderen?
'Inmiddels zijn we in 25 Europese landen actief. De wens is trendy merken aan te bieden naast grote internationale merken en designers. Deze combineren we met lokale ontwerpers en merken, zoals Bronx en Fred de la Bretonniere.´

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in