Bestedingen spot advertising gedaald


In het eerste kwartaal van vorig jaar werd er netto nog ruim 178 miljoen uitgegeven aan tv-spotreclame. Daar is ruim 4 miljoen vanaf gegaan. Dat rapporteert Spot. Maar Michel van der Voort, directeur van Spot, zegt toch dat de cijfers hem niet tegenvallen. Hij redeneert dat het eerste kwartaal van 2011 een record omzet noteerde met een groei van 15,3 procent. Van der Voort: ‘Zeker gezien de huidige economische situatie was het niet onze verwachting de record omzet van het eerste kwartaal van vorig jaar te overtreffen. Adverteerders kiezen ervoor om het jaar rustig te starten en concentreren de inzet van hun mediabudget dit jaar rond de komende sportmaanden. Ik ben daarom optimistisch over de komende kwartalen.’
De branches Financiële Dienstverlening, Persoonlijke Verzorging en Telecom & ICT, lieten in het eerste kwartaal van vorig jaar een sterke groei zien. Dit jaar starten zij volgens de bruto mediaregistraties van Nielsen voorzichtig. De branches Consumenten Elektronica, Was- en Reinigingsmiddelen en Automotive vertonen een sterke groei in het afgelopen kwartaal. Registraties van Adfact laten zien dat de Automotive branche met name stijgt door merken uit het A-segment.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid