Overslaan en naar de inhoud gaan

Bestedingen spot advertising gedaald

De netto omzet van tv spotreclame was in eerste kwartaal van 2012 174 miljoen euro. Dat is 2,4 procent minder dan vorig jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het eerste kwartaal van vorig jaar werd er netto nog ruim 178 miljoen uitgegeven aan tv-spotreclame. Daar is ruim 4 miljoen vanaf gegaan. Dat rapporteert Spot. Maar Michel van der Voort, directeur van Spot, zegt toch dat de cijfers hem niet tegenvallen. Hij redeneert dat het eerste kwartaal van 2011 een record omzet noteerde met een groei van 15,3 procent. Van der Voort: ‘Zeker gezien de huidige economische situatie was het niet onze verwachting de record omzet van het eerste kwartaal van vorig jaar te overtreffen. Adverteerders kiezen ervoor om het jaar rustig te starten en concentreren de inzet van hun mediabudget dit jaar rond de komende sportmaanden. Ik ben daarom optimistisch over de komende kwartalen.’

related partner content for mobile comes here

De branches Financiële Dienstverlening, Persoonlijke Verzorging en Telecom & ICT, lieten in het eerste kwartaal van vorig jaar een sterke groei zien. Dit jaar starten zij volgens de bruto mediaregistraties van Nielsen voorzichtig. De branches Consumenten Elektronica, Was- en Reinigingsmiddelen en Automotive vertonen een sterke groei in het afgelopen kwartaal. Registraties van Adfact laten zien dat de Automotive branche met name stijgt door merken uit het A-segment.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in