Overslaan en naar de inhoud gaan

TNS Nipo: ondernemersvertrouwen blijft pessimistisch

TNS Nipo meet in opdracht van de Europese Commissie maandelijks het ondernemersvertrouwen onder 800 ondernemers in de detailhandel en de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ondernemersvertrouwen in de detailhandel is in juni gelijk gebleven op min tien. Het vertrouwen in de dienstverlenende sector is in juni 2004 gedaald en staat nu op vier (min drie punten).
Het ondernemersvertrouwen wordt berekend op basis van het oordeel van ondernemers over: de zakelijke ontwikkelingen over de laatste drie maanden; de verwachtingen voor de komende drie maanden en de vraag naar diensten (dienstverlening) en de ontwikkeling in de voorraden (detailhandel).

related partner content for mobile comes here

Gevraagd naar de toekomst, verwachten ondernemers in beide sectoren op korte termijn nog geen herstel en zijn zij pessimistischer geworden. Meer detaillisten zijn negatief dan positief gestemd over de zakelijke ontwikkeling van hun eigen onderneming. Het ondernemersvertrouwen in de detailhandel stond in juni op min tien. Begin 1999 in de hoogconjunctuur stond dit vertrouwen nog op plus 23. Een verschil van 33 procentpunten.
Begin 1999 stond het vertrouwen van de dienstverleners op plus 34. Vijf en een half jaar later staat het vertrouwen van de dienstverleners op plus vier. Dit betekent globaal dat iets meer ondernemers positief dan negatief gestemd zijn over de ontwikkelingen in hun bedrijf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in