Vijftigplusser kijkt meer commercieel
De Publieke Omroep scoort hoog als men bij de berekening van het marktaandeel onder vijftigplussers de programma's van de NOS/NPS (zoals journaal en sport) optelt. Worden die weggelaten dan zakt het aandeel flink. Het totale marktaandeel met inbegrip van de NOS/NPS programma’s is 45,6 en zonder deze programma's 30 procent. De commerciële zenders hebben met sport, actualiteiten een marktaandeel van 40,3 procent en zonder bijna 31procent in deze doelgroep.
Nederland 2 heeft met de NOS/NPS programma's een marktaandeel van 20 procent. Zónder programma’s als het Journaal en Studio Sport is dat nog maar 10,3 procent. Nederland 3 is helemaal niet populair: 5,9 procent zonder NOS/NPS en met die programma’s 8,3 procent.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaOmroep Max denkt op basis van deze cijfers bestaansrecht te hebben als publieke zender. De omroepvereniging voor mensen van 50 jaar en ouder heeft vorige week dan ook haar beleidsplan ingeleverd bij het Commissariaat voor de Media. Max hoort voor 1 januari 2005 of de zender mag toetreden tot het bestel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid