Overslaan en naar de inhoud gaan

Vijftigplusser kijkt meer commercieel

Vijftigplussers blijken volgens een analyse van aspirant-omroep Max en Intomart meer naar de commerciële dan de publieke tv te kijken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Publieke Omroep scoort hoog als men bij de berekening van het marktaandeel onder vijftigplussers de programma's van de NOS/NPS (zoals journaal en sport) optelt. Worden die weggelaten dan zakt het aandeel flink. Het totale marktaandeel met inbegrip van de NOS/NPS programma’s is 45,6 en zonder deze programma's 30 procent. De commerciële zenders hebben met sport, actualiteiten een marktaandeel van 40,3 procent en zonder bijna 31procent in deze doelgroep.

related partner content for mobile comes here

Nederland 2 heeft met de NOS/NPS programma's een marktaandeel van 20 procent. Zónder programma’s als het Journaal en Studio Sport is dat nog maar 10,3 procent. Nederland 3 is helemaal niet populair: 5,9 procent zonder NOS/NPS en met die programma’s 8,3 procent.

Omroep Max denkt op basis van deze cijfers bestaansrecht te hebben als publieke zender. De omroepvereniging voor mensen van 50 jaar en ouder heeft vorige week dan ook haar beleidsplan ingeleverd bij het Commissariaat voor de Media. Max hoort voor 1 januari 2005 of de zender mag toetreden tot het bestel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in