Tesco’s contract voor het leven
Tesco heeft voor meer dan 230 miljoen pond aan Clubcard-vouchers weggegeven aan een slordige 13 miljoen kaarthouders en stuurt ieder kwartaal zo’n 8 miljoen mailings naar zijn kaarthouders. Imposante aantallen.
De verzamelde klantendata zijn uitgangspunt voor aanbiedingen op maat. 'Het heeft simpelweg geen zin om kaarthouders Franse wijn aan te bieden als ze liever Italiaanse wijn drinken', vindt Tesco’s Clubcard-opperhoofd Andrew Mann. Hij zorgde ervoor dat de klantenkaart makkelijker werd in gebruik. Klanten kunnen bijvoorbeeld online aangeven van welke aanbiedingen ze willen profiteren. En de kaart is nu zo klein dat hij aan elke sleutelbos past.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMann ziet erop toe dat de kaart daadwerkelijk waarde toevoegt, vooral via aanbiedingen waar de klant echt behoefte aan blijkt te hebben. Ook slim is de mogelijkheid voor Tesco-kaarthouders om onderling vouchers te ruilen. Volgens Mann is Tesco’s Clubcard een loyaliteitscontract dat de klant aan Tesco bindt. Geheel uit eigen beweging.
bron: Marketing Direct
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid