Overslaan en naar de inhoud gaan

Tesco’s contract voor het leven

Het is alweer twaalf jaar geleden dat Tesco zijn Clubcard lanceerde. De Britse supermarktgigant heeft enorm geprofiteerd van deze moeder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tesco heeft voor meer dan 230 miljoen pond aan Clubcard-vouchers weggegeven aan een slordige 13 miljoen kaarthouders en stuurt ieder kwartaal zo’n 8 miljoen mailings naar zijn kaarthouders. Imposante aantallen.

related partner content for mobile comes here

De verzamelde klantendata zijn uitgangspunt voor aanbiedingen op maat. 'Het heeft simpelweg geen zin om kaarthouders Franse wijn aan te bieden als ze liever Italiaanse wijn drinken', vindt Tesco’s Clubcard-opperhoofd Andrew Mann. Hij zorgde ervoor dat de klantenkaart makkelijker werd in gebruik. Klanten kunnen bijvoorbeeld online aangeven van welke aanbiedingen ze willen profiteren. En de kaart is nu zo klein dat hij aan elke sleutelbos past.

Mann ziet erop toe dat de kaart daadwerkelijk waarde toevoegt, vooral via aanbiedingen waar de klant echt behoefte aan blijkt te hebben. Ook slim is de mogelijkheid voor Tesco-kaarthouders om onderling vouchers te ruilen. Volgens Mann is Tesco’s Clubcard een loyaliteitscontract dat de klant aan Tesco bindt. Geheel uit eigen beweging.

bron: Marketing Direct

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in