Winkels lopen een derde omzet mis door 'lost sales'
De onderzoekers definieren het begrip ‘lost sales’ als volgt: er is sprake van lost sales als iemand een winkel binnenstapt met de duidelijke intentie een bepaald product te kopen, dit uiteindelijk niet doet en ook geen andere aanschaf pleegt.
De reden van deze mislukte aankoop: 'Meer dan een derde van de lost sales is te wijten aan het gegeven dat het gezochte product simpelweg niet tot het assortiment van de winkel behoort. In een kwart van de gevallen grepen kooplustigen mis omdat het artikel niet of niet in de juiste maat voorradig was en in 10 procent liepen consumenten weg, omdat ze het product niet konden vinden in de winkel.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDat er relatief veel mensen een winkel binnenstappen die het product gewoon niet verkoopt, komt volgens Boer&Croon doordat veel winkels minder goed uitdragen wat ze aanbieden. Vooral als winkels hun formule wijzigen is het noodzakelijk de consument goed te informeren.
Boer&Croon heeft onderzoek verricht in de filialen van 22 winkelketens.
Het hele onderzoek is als pdf te downloaden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid