Overslaan en naar de inhoud gaan

Winkels lopen een derde omzet mis door 'lost sales'

De detailhandel loopt bijna een derde van haar omzet mis door nee-verkopen, oftewel ‘lost sales’, zo blijkt uit onderzoek van Boer &…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers definieren het begrip ‘lost sales’ als volgt: er is sprake van lost sales als iemand een winkel binnenstapt met de duidelijke intentie een bepaald product te kopen, dit uiteindelijk niet doet en ook geen andere aanschaf pleegt.

related partner content for mobile comes here

De reden van deze mislukte aankoop: 'Meer dan een derde van de lost sales is te wijten aan het gegeven dat het gezochte product simpelweg niet tot het assortiment van de winkel behoort. In een kwart van de gevallen grepen kooplustigen mis omdat het artikel niet of niet in de juiste maat voorradig was en in 10 procent liepen consumenten weg, omdat ze het product niet konden vinden in de winkel.'

Dat er relatief veel mensen een winkel binnenstappen die het product gewoon niet verkoopt, komt volgens Boer&Croon doordat veel winkels minder goed uitdragen wat ze aanbieden. Vooral als winkels hun formule wijzigen is het noodzakelijk de consument goed te informeren.

Boer&Croon heeft onderzoek verricht in de filialen van 22 winkelketens.

Het hele onderzoek is .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in