Overslaan en naar de inhoud gaan

'Gezondheidslogo verhoogt omzet'

Producten met het logo ‘Ik kies bewust’ groeien harder in omzet dan artikelen zonder het logo.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is een eerste conclusie van Unilever-topman Harry Brouwer. Hij sprak gisteren op het GfK Jaarcongres als scheidend voorzitter van de Stichting ‘Ik kies bewust’.

related partner content for mobile comes here

Sinds oktober 2006 wordt op zo’n 1500 artikelen van merken als Campina, Friesland Foods, Iglo, Remia, Stegeman en Unilever, met het logo duidelijk gemaakt dat het om een verantwoord product gaat. ‘Het logo helpt de consument om in de supermarkt de juiste keuze te maken’, zegt Brouwer tegen het AD. ‘Cup-a-Soup bijvoorbeeld heeft nu varianten mét en zonder logo. De soepen met logo groeien duidelijk harder.’

Voor de start van ‘Ik kies bewust’ gaf twee derde van de Nederlanders aan behoefte te hebben aan een dergelijk simpel en duidelijk logo. Brouwer: ‘De bekendheid is in anderhalf jaar tijd gestegen van 34 naar 88 procent. Echt ongelooflijk. En 92 procent kiest wel eens een IKB-product.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in