'Gezondheidslogo verhoogt omzet'
Dat is een eerste conclusie van Unilever-topman Harry Brouwer. Hij sprak gisteren op het GfK Jaarcongres als scheidend voorzitter van de Stichting ‘Ik kies bewust’.
Sinds oktober 2006 wordt op zo’n 1500 artikelen van merken als Campina, Friesland Foods, Iglo, Remia, Stegeman en Unilever, met het logo duidelijk gemaakt dat het om een verantwoord product gaat. ‘Het logo helpt de consument om in de supermarkt de juiste keuze te maken’, zegt Brouwer tegen het AD. ‘Cup-a-Soup bijvoorbeeld heeft nu varianten mét en zonder logo. De soepen met logo groeien duidelijk harder.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaVoor de start van ‘Ik kies bewust’ gaf twee derde van de Nederlanders aan behoefte te hebben aan een dergelijk simpel en duidelijk logo. Brouwer: ‘De bekendheid is in anderhalf jaar tijd gestegen van 34 naar 88 procent. Echt ongelooflijk. En 92 procent kiest wel eens een IKB-product.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid