Overslaan en naar de inhoud gaan

Studenten MIM beginnen eigen mediabedrijf

20 studenten van het Instituut voor Media en Informatie Management (MIM) van de Hogeschool van Amsterdam zijn hun eigen mediabedrijf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

20 studenten van het Instituut voor van de Hogeschool van Amsterdam zijn hun eigen mediabedrijf gestart.

related partner content for mobile comes here

Binnen de mediabranche is steeds meer behoefte aan jonge ondernemers die vernieuwende concepten ontwikkelen, meent MIM. De afstudeerrichting Media, Marketing en Publishing van het MIM heeft daarom een onderwijsaanpak ontwikkeld waarin wordt gewerkt aan het ontwikkelen van ondernemerschap.

Studenten starten in teams van vier personen hun eigen onderneming en ontwikkelen mediaconcepten voor opdrachtgevers zoals Sanoma en Boomerang. In totaal zijn er zes teams die weliswaar een eigen bedrijfsnaam hebben maar werken onder de verzamelnaam MIM Productions. De teams zijn gehuisvest in de 'broedplaats' waar MIM voor twintig weken een ruimte heeft gehuurd.

Opdrachtgevers van de studenten zijn ondernemingen uit de media- en reclamewereld, zoals Boomerang, Sanoma en Amsterdam Partners. Voor Boomerang ontwikkelen de teams van Young Dogs nieuwe mediadragers. Twee teams werken voor Amsterdam Partners aan een marketingcommunicatiecampagne gericht op China.

Een ander initiatief is Me-Volution. De studenten van ontwikkelen interactieve mediaconcepten die ze aanbieden aan bijvoorbeeld Endemol en CCCP.

Een van de teams heeft reeds een prijs gewonnen. Het team Exp*ce heeft in opdracht van het blad Viva een mediaproductie gemaakt waarin het een beeld geeft van de Viva in het jaar 2020. Inmiddels richt het team Exp*ce zich op een aantal andere opdrachten op gebied van promotie en experiencemarketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in