Studenten MIM beginnen eigen mediabedrijf
20 studenten van het Instituut voor Media en Informatie Management (MIM) van de Hogeschool van Amsterdam zijn hun eigen mediabedrijf gestart.
Binnen de mediabranche is steeds meer behoefte aan jonge ondernemers die vernieuwende concepten ontwikkelen, meent MIM. De afstudeerrichting Media, Marketing en Publishing van het MIM heeft daarom een onderwijsaanpak ontwikkeld waarin wordt gewerkt aan het ontwikkelen van ondernemerschap.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisStudenten starten in teams van vier personen hun eigen onderneming en ontwikkelen mediaconcepten voor opdrachtgevers zoals Sanoma en Boomerang. In totaal zijn er zes teams die weliswaar een eigen bedrijfsnaam hebben maar werken onder de verzamelnaam MIM Productions. De teams zijn gehuisvest in de 'broedplaats' De Kauwgomballenfabriek waar MIM voor twintig weken een ruimte heeft gehuurd.
Opdrachtgevers van de studenten zijn ondernemingen uit de media- en reclamewereld, zoals Boomerang, Sanoma en Amsterdam Partners. Voor Boomerang ontwikkelen de teams van Young Dogs nieuwe mediadragers. Twee teams werken voor Amsterdam Partners aan een marketingcommunicatiecampagne gericht op China.
Een ander initiatief is Me-Volution. De studenten van Me-Volution ontwikkelen interactieve mediaconcepten die ze aanbieden aan bijvoorbeeld Endemol en CCCP.
Een van de teams heeft reeds een prijs gewonnen. Het team Exp*ce heeft in opdracht van het blad Viva een mediaproductie gemaakt waarin het een beeld geeft van de Viva in het jaar 2020. Inmiddels richt het team Exp*ce zich op een aantal andere opdrachten op gebied van promotie en experiencemarketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid