Stap hekelt Heineken-reclame Pink Ribbon
Dat meldt dagblad Trouw. Een woordvoerder van Pink Ribbon begrijpt de kritiek. Tegenover Trouw: "Dit signaal kan verkeerd worden uitgelegd. We gaan hier serieus naar kijken." Heineken adverteert met het 'vrouwenbier' Wieckse Rosé in Pink Ribbon Magazine 2007, een jaarlijkse uitgave van Sanoma Uitgevers. De opbrengst van het magazine gaat naar Pink Ribbon. Vorig jaar bracht het tijdschrift 670.000 euro op.
De advertentie van Heineken viel verkeerd bij Stap. Volgens de stichting werkt Pink Ribbon indirect mee aan een nieuwe marketingstrategie van Heineken, dat recent bekend maakte zich meer te gaan richten op vrouwen. Stap noemt het 'onethisch' dat een fabrikant van een product dat bijdraagt aan het ontstaan van borstkanker, profiteert van de goede naam en het bereik van een campagne tegen borstkanker.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHoofdredacteur Tineke Verhoeven van Pink Ribbon Magazine 2007 vindt dat er niets mis is met de Heineken-advertentie. Tegenover Trouw: "Een biertje mag best. Wat is daar erg aan? Zolang de afzender van die advertentie er duidelijk bij staat, is er geen enkel probleem. Het is een leuke advertentie. En onze lezers zijn niet gek, die hebben toch ook een eigen verantwoordelijkheid?"
Een woordvoerder van Heineken deelde aan het dagblad mee dat het plaatsen van de advertentie een spontane actie was van het bedrijf en geen onderdeel is van een marketingcampagne. "De vraag wat de rol is van alcoholgebruik bij borstkanker heeft daarbij in principe niet gespeeld. Wij vinden dit initiatief belangrijk, daarom wilden we graag meedoen aan dat magazine."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid