Overslaan en naar de inhoud gaan

Stap hekelt Heineken-reclame Pink Ribbon

Pink Ribbon werft fondsen voor borstkanker, maar laat zich sponsoren door Heineken. Dat spoort niet, stelt stichting alcoholpreventie,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt dagblad Trouw. Een woordvoerder van Pink Ribbon begrijpt de kritiek. Tegenover Trouw: "Dit signaal kan verkeerd worden uitgelegd. We gaan hier serieus naar kijken." Heineken adverteert met het 'vrouwenbier' Wieckse Rosé in Pink Ribbon Magazine 2007, een jaarlijkse uitgave van Sanoma Uitgevers. De opbrengst van het magazine gaat naar Pink Ribbon. Vorig jaar bracht het tijdschrift 670.000 euro op.

related partner content for mobile comes here

De advertentie van Heineken viel verkeerd bij Stap. Volgens de stichting werkt Pink Ribbon indirect mee aan een nieuwe marketingstrategie van Heineken, dat recent bekend maakte zich meer te gaan richten op vrouwen. Stap noemt het 'onethisch' dat een fabrikant van een product dat bijdraagt aan het ontstaan van borstkanker, profiteert van de goede naam en het bereik van een campagne tegen borstkanker.

Hoofdredacteur Tineke Verhoeven van Pink Ribbon Magazine 2007 vindt dat er niets mis is met de Heineken-advertentie. Tegenover Trouw: "Een biertje mag best. Wat is daar erg aan? Zolang de afzender van die advertentie er duidelijk bij staat, is er geen enkel probleem. Het is een leuke advertentie. En onze lezers zijn niet gek, die hebben toch ook een eigen verantwoordelijkheid?"

Een woordvoerder van Heineken deelde aan het dagblad mee dat het plaatsen van de advertentie een spontane actie was van het bedrijf en geen onderdeel is van een marketingcampagne. "De vraag wat de rol is van alcoholgebruik bij borstkanker heeft daarbij in principe niet gespeeld. Wij vinden dit initiatief belangrijk, daarom wilden we graag meedoen aan dat magazine."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in