Overslaan en naar de inhoud gaan

Senseo: WE'VE GOT THEM of toch niet..............

Gedurende de afgelopen dagen viel mij iets op toen ik naar huis reed. Overal waren abri's (communicatie in bushokjes) te zien van de nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Indien je een Senseo drinker bent dan zou je zeggen: eindelijk een sterke en weer een normale bak zwart goud. Laten we heel eerlijk zijn; een beetje koffiekenner noemt Senseo geen echte goede koffie.

related partner content for mobile comes here

Maar waarom kijk ik naar abri's van een nieuwe variant binnen het zwarte koffie segment? Dit terwijl op de site van Senseo te zien is dat de introductie doet van een Cappuccino.................. Hier klopt iets niet.

Uit onderzoek blijkt dat elke koffieleverancier en aanverwanten op zoek is naar de oplossing voor een cappuccino in de Senseo.
Senseo heeft 50% penetratie en schenkt/schonk alleen zwarte koffie. Dit terwijl de marge natuurlijk zit op toegevoegde waarde proposities, zoals een Cappuccino.

Dus iedereen is op zoek, net als 1 op 2 consumenten in Nederland. Senseo communiceert (echter zeer beperkt) dat er een cappuccino is. En blijkt dat de distributie nog maar zeer beperkt is (alleen EDAH).

Dus waarom zegt DE/Senseo niet heel hard: WE'VE GOT THEM ! Eindelijk is de Senseo Cappuccino daar.

2 redenen:
1) (de voor de hand liggende reden) te weinig distributie zorgt dat door veel communicatie mensen naar de winkels gaan en daar niets vinden. Klinkt logisch. Wel vreemd want ze verkopen het product al in de VS en Duitsland geloof ik. Dus een voorraad probleem zou er niet moeten zijn. Is NL niet meer belangrijk?

Of.........

2) Senseo weet diep in zijn of haar hart dat wat ze verkopen geen cappuccino is. Ik heb de nieuwe introductie geproefd.
Ik zou het een koffie met een scheutje melk noemen. Niet meer niet minder. Ik denk dat de consument in Nederland inmiddels dermate nauw betrokken is bij zijn bakje goud dat ook hij/zij dit gaat opmerken.

In mijn ogen is een echte cappuccino een juiste combinatie van sterke koffie (espresso), verse melk en een grote en dikke schuimlaag. Ik zie het niet in de nieuwe Senseo capp. Zeker geen schuimlaag, laat staan sterk.

Nu weet ik dat ook een dergelijke cappuccino voor de Senseo heeft geintroduceerd. Ook deze heb ik geproefd. Maar kijk zelf maar. Koop ze beide en beschrijf het verschil hier op Molblog.

Mijn conclusie: Senseo verliest het hier keihard op pure kwaliteit. Is dat misschien de reden waarom Senseo niet schreeuwt: WE'VE GOT THEM ! Want in mijn ogen heeft Senseo het witte schuim goud niet!

Salaint detail: EDAH heeft eerder distributie dan AH. Hoe kan dat nou? Een discounter in trouble krijgt voorkeur boven de service/kaliteit formule van AH.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in