Sony vervangt Philips op WK
Gelezen in de papieren Volkskrant: Philips verlaat het sponsorveld van het WK voetbal, en Sony neemt de plaats van Philips in. Sony zal, als we de bedragen mogen geloven, veel en veel meer betalen dan Philips.
Andy Knee, chef sponsoring van Philips, ontkent nog even dat geld een rol speelt in het besluit om te sponsoren. Maar dat kan hij niet lang volhouden. Over Sony's sponsorschap voor de WK-toernooien van 2010 en 2014: "Twee WK's voor 350 miljoen. Ik vind het een heel bedrag. Echt, die inflatie is verbijsterend."
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOf het bedrag in dollars of euro's is genoemd, wordt ons niet duidelijk. Een sponsorschap van het WK 2006 kost volgens de Volkskrant 40 miljoen euro. Philips zegt minder te betalen. Maar levert wel veel technologie, zoals de toegangsbewijzen met rfid-chips voor herkenning.
Philips moest twee jaar geleden al besluiten om door te gaan, maar vond het welletjes na de WK's van 2002 en 2006. Er komt een einde aan een lange traditie. Al in 1958 begon Philips met sponsoring van het WK in Zweden.
Philips wil de doelgroep, 35 tot 55-jarigen niet meer generiek benaderen, maar zich meer specifiek op haar doelgroepen richten. Hoe ze dat doen is nog een geheim. Een wierploeg sponsoren, zo gaat het gerucht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid