Overslaan en naar de inhoud gaan

Sony vervangt Philips op WK

Gelezen in de papieren Volkskrant: Philips verlaat het sponsorveld van het WK voetbal, en Sony neemt de plaats van Philips in. Sony zal,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gelezen in de papieren Volkskrant: verlaat het sponsorveld van het WK voetbal, en neemt de plaats van Philips in. Sony zal, als we de bedragen mogen geloven, veel en veel meer betalen dan Philips.

related partner content for mobile comes here

Andy Knee, chef sponsoring van Philips, ontkent nog even dat geld een rol speelt in het besluit om te sponsoren. Maar dat kan hij niet lang volhouden. Over Sony's sponsorschap voor de WK-toernooien van 2010 en 2014: "Twee WK's voor 350 miljoen. Ik vind het een heel bedrag. Echt, die inflatie is verbijsterend."

Of het bedrag in dollars of euro's is genoemd, wordt ons niet duidelijk. Een sponsorschap van het WK 2006 kost volgens de Volkskrant 40 miljoen euro. Philips zegt minder te betalen. Maar levert wel veel technologie, zoals de toegangsbewijzen met rfid-chips voor herkenning.

Philips moest twee jaar geleden al besluiten om door te gaan, maar vond het welletjes na de WK's van 2002 en 2006. Er komt een einde aan een lange traditie. Al in 1958 begon Philips met sponsoring van het WK in Zweden.

Philips wil de doelgroep, 35 tot 55-jarigen niet meer generiek benaderen, maar zich meer specifiek op haar doelgroepen richten. Hoe ze dat doen is nog een geheim. Een wierploeg sponsoren, zo gaat het gerucht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in