Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetgebruikers maken massaal kennis met nieuwe aanbieders

Uit onderzoek van Checkit en RM Interactive blijkt dat 68% van de particulieren en 99% van de zakelijke internetgebruikers online kennis…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van en blijkt dat 68% van de particulieren en 99% van de zakelijke internetgebruikers online kennis maakt met voorheen onbekende aanbieders van producten of diensten.

related partner content for mobile comes here

Oriëntatie op internet
In het afgelopen half jaar heeft 86% van alle internetgebruikers zich via internet georiënteerd op de aanschaf van een product of dienst voor privé gebruik. Dit hoge percentage wordt nog overstegen door de zakelijke gebruikers van internet: 99% heeft zich het afgelopen half jaar online georiënteerd op een zakelijke aankoop.

Kennismaking met nieuwe aanbieders
Tijdens het zoeken op internet naar een aanschaf voor privé gebruik heeft ruim twee op de drie (68%) mensen kennisgemaakt met nieuwe aanbieders. Voor zakelijke zoekers gold dit zelfs voor 99%. Alle zakelijke internetgebruikers die zich via internet oriënteren, geven dus aan dat ze kennis hebben gemaakt met voorheen onbekende aanbieders van producten en diensten.

Bekendheid en gebruik toolbars
Begin 2005 werd er in de Nationale Search Engine Monitor voor het eerst gevraagd naar de bekendheid en het gebruik van toolbars. Destijds had 66% van alle Nederlandse internetgebruikers wel eens van toolbars gehoord en 15% gebruikte de Google toolbar.
In 2006 is de bekendheid van toolbars met 9 procentpunt gestegen tot 75% en het gebruik is met 35 procent gestegen tot 50%. Het uitvoeren van zoekopdrachten(50%), het blokkeren van pop ups (43%) en het detecteren en verwijderen van virussen (30%) en spyware (20%) blijven de meest gebruikte functie van toolbars.

Over de Nationale Search Engine Monitor
Sinds 2002 onderzoeken Search Engine Mediabureau Checkit en onderzoeksbureau RM Interactive de ontwikkelingen in het gebruik van zoekmachines in Nederland via een webvragenlijst. Het onderzoek is met 1.297 respondenten representatief voor alle Nederlandse internetgebruikers. Lees meer over de .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in