Overslaan en naar de inhoud gaan

De foute cijfers achter de harddisc-recorders

Er zijn twee kampen. Zij die denken dat de harddisc-recorder het medialandschap doen veranderen. En de andere groep denkt het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen week kwam de Stichting Kijkonderzoek met cijfers over het gebruik van die harddisc-recorder. Opvallend was dat er in korte tijd als 250.000 apparaten staan in Nederlandse huishoudens. "Zie je wel", roepen de mensen die veranderingen prediken. "Dat gaat snel, de verandering is begonnen".

related partner content for mobile comes here

Dan volgt dat 25% van de bezitters het apparaat niet gebruikt. En de helft van de eigenaren kijkt minder dan 10% uitgesteld.

Ja en dat zijn weer cijfers die het andere kamp graag ziet. "Zie je wel, de apparaten staan er wel, maar men gebruikt het ding nauwelijks".

Maar ik ben eens gaan nadenken. Als 25% een apparaat nauwelijks gebruikt, waarom hebben ze het dan gekocht? Dat lijkt me wel erg hoog voor zo'n nieuw en innovatief apparaat, dat mensen toch bewsut kopen om juist "op te nemen", daar is een recorder immers voor.

Opeens schiet een mogelijke verklaring door mijn hoofd. Die groep niet gebruikers zijn wellicht de eigenaren die het apparaat bij hun abonnement krijgen van hun kabel- of telefoonmaatschappij. Deze mensen hebben namelijk helemaal niet bewuste gekozen voor het apparaat, maar het gewoon door de strot geduwd gekregen.

Daarom wil ik pleiten bij toekomstige onderzoeken om een onderscheid te maken tussen mensen die het apparaat bewust gekozen hebben en zij die dat niet gedaan hebben. Alleen zo kunnen we een duidelijk beeld gaan krijgen van het werkelijk gebruik van deze recorders.

Want op deze manier houden we onszelf voor de gek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in