
Een korte omschrijving van deze look is een Italiaanse John Wayne of een extreme variant van een jonge Metro-sexueel. Sexy outfits, hele dure flashy accessoires (liefst hele bekende merken) en wilde haarstijlen. Als je bedenkt dat veel Europese designers hun inspiratie halen bij de Japanse jongeren, staat ons wat te wachten in Nederland dit najaar.
Deze wilde en sexy jonge mannen worden hier in Japan 'Onii-kei' genoemd, wat zoveel betekent als Grote Broer-type.
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comWat betekent dit voor de retailer in Japan?
Een slimme manier voor winkeliers om op dit soort trends in te haken zonder gelijk de hele winkelvoorraad om te gooien is door slim gebruik te maken van catalogi, (mobiele) websites en slim geplaatste advertenties.
Retailers plaatsen advertenties in hippe jongeren magazines, zoals Menn`s Egg met handige (QR-codes) verwijzingen naar (mobiele) websites waar deze hippe kleding verkocht wordt.
Mobiele websites zijn een handig medium, wanneer je bedenkt dat meer dan 60% van de jongeren in Japan gebruik maakt van mobiel internet.
Op deze manier hoeft niet steeds de gehele winkelvoorraad aangepast te worden en kan snel ingesprongen worden op een nieuwe trend.
In Japan zijn de verkopen van retailers hierdoor al met 15 tot 50 procent toegenomen, voornamelijk door verkopen aan jonge trendvolgers buiten de grote steden die niet gemakkelijk te bereiken zijn voor dit soort hippe winkels.
Door gebuik te maken van deze combinatie van gerichte advertenties ondersteund door een goede (mobiele) site, zijn de retailers in staat om met een kleine voorraad dit soort snel veranderende trends bij te houden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee