Overslaan en naar de inhoud gaan

Onii-kei

De nieuwe trend onder Japanse jongeren is de 'Wild & Sexy Young Men' look.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een korte omschrijving van deze look is een Italiaanse John Wayne of een extreme variant van een jonge Metro-sexueel. Sexy outfits, hele dure flashy accessoires (liefst hele bekende merken) en wilde haarstijlen. Als je bedenkt dat veel Europese designers hun inspiratie halen bij de Japanse jongeren, staat ons wat te wachten in Nederland dit najaar.

Deze wilde en sexy jonge mannen worden hier in Japan 'Onii-kei' genoemd, wat zoveel betekent als Grote Broer-type.

Wat betekent dit voor de retailer in Japan?

Een slimme manier voor om op dit soort trends in te haken zonder gelijk de hele winkelvoorraad om te gooien is door slim gebruik te maken van catalogi, (mobiele) websites en slim geplaatste advertenties.

Retailers plaatsen advertenties in hippe jongeren magazines, zoals met handige (QR-codes) verwijzingen naar (mobiele) websites waar deze hippe kleding verkocht wordt.

Mobiele websites zijn een handig medium, wanneer je bedenkt dat meer dan 60% van de jongeren in Japan gebruik maakt van mobiel internet.

Op deze manier hoeft niet steeds de gehele winkelvoorraad aangepast te worden en kan snel ingesprongen worden op een nieuwe trend.

In Japan zijn de verkopen van retailers hierdoor al met 15 tot 50 procent toegenomen, voornamelijk door verkopen aan jonge trendvolgers buiten de grote steden die niet gemakkelijk te bereiken zijn voor dit soort hippe winkels.

Door gebuik te maken van deze combinatie van gerichte advertenties ondersteund door een goede (mobiele) site, zijn de retailers in staat om met een kleine voorraad dit soort snel veranderende trends bij te houden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in