Overslaan en naar de inhoud gaan

Fox scoort met reclamehandel

Steeds sterker wordt de baken van rechts Amerika, Fox van News Corp. In de jaarlijkse rond van verkopen van reclameruimte in het najaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Steeds sterker wordt de baken van rechts Amerika, van News Corp. In de jaarlijkse rond van verkopen van reclameruimte in het najaar leidt Fox de dans (ja, woordgrapje: Foxtrot). Het station wist als enige al 70 procent te verkopen en boekt ook een prijsstijging.

related partner content for mobile comes here

bericht uit de markt van de zogenaamde 'upfront' reclamehandel die jaarlijks rond deze tijd de Amerikaanse tv-markt inzijn greep houdt.

Fox heeft 70 procent van zijn tijd verkocht, met 2 tot 3 procent prijsstijging. De hoofdprijzen gaan naar 'American Idol'.

De zwakste broeder van de vier nationale netten momenteel, moet prijsdalingen met 4 tot 5 procent, maar doet dit ook en wist daardoor al zeker 40 procent van haar reclametijd te verkopen.

Maar de echte problemen doen zich voor bij en bij van Disney. Zij weigeren de neergaande trend van de prijzen te accepteren, schrijft de WSJ. Vooral de verplaatsing van reclame naar internet doet pijn.

Naar verwachting zal de totale opbrengst van de seizoenshandel, vorig jaar nog 1,9 miljard dollar, in 2006 wederom dalen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in