Fox scoort met reclamehandel


Steeds sterker wordt de baken van rechts Amerika, Fox van News Corp. In de jaarlijkse rond van verkopen van reclameruimte in het najaar leidt Fox de dans (ja, woordgrapje: Foxtrot). Het station wist als enige al 70 procent te verkopen en boekt ook een prijsstijging.
Wall Street Journal bericht uit de markt van de zogenaamde 'upfront' reclamehandel die jaarlijks rond deze tijd de Amerikaanse tv-markt inzijn greep houdt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSFox heeft 70 procent van zijn tijd verkocht, met 2 tot 3 procent prijsstijging. De hoofdprijzen gaan naar 'American Idol'.
De zwakste broeder van de vier nationale netten momenteel, NBC moet prijsdalingen met 4 tot 5 procent, maar doet dit ook en wist daardoor al zeker 40 procent van haar reclametijd te verkopen.
Maar de echte problemen doen zich voor bij CBS en bij ABC van Disney. Zij weigeren de neergaande trend van de prijzen te accepteren, schrijft de WSJ. Vooral de verplaatsing van reclame naar internet doet pijn.
Naar verwachting zal de totale opbrengst van de seizoenshandel, vorig jaar nog 1,9 miljard dollar, in 2006 wederom dalen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid