Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Senior is versie van jongere consument’

Senioren zijn geen wezens van een andere planeet, maar juist een versie van de jongere consument. Echter wel met meer ervaring en veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stellen Ogilvy en onderzoeksbureau Mare die zich verdiepten in de seniorenmarkt met het onderzoek 'Niet vergrijzen maar Verzilveren'. Bij senioren is het net als bij junioren: producten kunnen inspelen op een speciale behoefte, maar zodra er tussen vergelijkbare producten te kiezen valt, speelt merkenvoorkeur de hoofdrol.
Ogilvy stelt daarom, dat een segmentatiemodel gebaseerd moet zijn op de dimensies die de merkvoorkeur bepalen. Alleen een dergelijke psychologische basissegmentatie biedt inzicht in de beslissende consumer needs. De aldus gevonden merksegmenten vormen de ideale springplank voor nadere targeting op basis van criteria als welstand, gezinssamenstelling, gezondheid en categoriespecifieke beschrijvingen, aldus Ogilvy.

related partner content for mobile comes here

Slechts 10 procent van de communicatiebudgetten wordt volgens de onderzoekers gericht op een groep die 50-80 procent van het besteedbare kapitaal vertegenwoordigt. Ze verwachten dat bestedingen door senioren de komende jaren bovendien veel sneller zullen groeien dan die van niet-senioren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in